• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

Semitiskt samtal

dtel

I torsdags fick jag ett aningen underligt telefonsamtal. Den unge mannen öppnade med frågan om det var Jan Milld som han talade med och sedan om jag hade tid med honom.

Mer än less på alla telefonförsäljare svarade jag kärvt att det berodde på vad saken gällde. Hans ärende var ett annat, så jag gav OK.

Han presenterade sig med namn, men det uppfattade jag inte, så här kallar jag honom för A.

Snart framgick att  A var jude och att det var i den egenskapen han ringde.  Han var komiker, försäkrade dock att han inte skulle nämna mig i sina framträdanden. Och vårt samtal skulle inte bandas.

Tydligen ringde A runt – med en form av disciplinerande mission – till flera personer som på webben riktat kritik mot judiskt agerande. Jag var ovanlig, menade A, med mitt telefonnummer i katalogen och lätt att personligen få tag i.

Hans frågor kretsade kring misstänkt antisemitism från min sida.

”Är jag antisemit?” löd en direkt fråga.

Mitt svar blev naturligtvis nej, med den definition av begreppet som jag håller mig till: en person som är negativ mot judar i allmänhet.

A hänvisade till att en person, som han tydligen hade som auktoritet, ändå såg mig just som ”antisemit”. Måste det då inte ha varit något fel i mitt sätt att formulera mig? undrade A.

Logiken i den hållningen skulle ju bli att andra människor fick vetorätt kring vad jag kan tycka och skriva.

pc

Nästa förhörsfråga: ”Tror jag på Förintelsen?” A inskärpte allvaret i sin fråga: är det något som kan göra judar upprörda, så är det att Förintelsen ifrågasätts.

Jag svarade att frågan inte kan besvaras med mindre än att man först klargör vad som läggs in i begreppet ”Förintelsen”.

För mig är detta inte en trosfråga, utan – som andra historiska händelser – en fråga att söka fakta och sanning om, så långt det låter sig göra.  Jag hänvisade till min webbtext ”Vad får diskuteras?”, men den hade A tydligen inte läst.

Innan A avslutade hann han också surra något om konspirationstänkande.

ol
Under samtalet hade A förundrats över att jag lät så normal, jag var en sådan person han kunnat tänka sig ”gå ut och ta en öl med”.

Innan dess bör han nog ha tagit del av vad jag har skrivit i ämnet. Där kan A få veta vad jag tycker.

netcongress

Se även:

Varför judar välkomnar muslimer

x

Att förstå det judiska inflytandet 1

Att förstå det judiska inflytandet 2

Att förstå det judiska inflytandet 3

Att förstå det judiska inflytandet 4

Att förstå det judiska inflytandet 5

Att förstå det judiska inflytandet 6

x

Vitboken 1

Vitboken 2

Palestina-meny

Alan Sabrosky

x

Lasse Wilhelmson 1
http://gotiskaklubben.wordpress.com/2012/12/10/lasse-wilhelmson-intervjuas-av-gotiska-klubben-2/

Lasse Wilhelmson 2
http://lassewilhelmson.wordpress.com/2012/11/30/svar-till-expos-artikel-tv-profil-tipsar-om-antisemitisk-bok/

Lasse Wilhelmson 3
http://lassewilhelmson.wordpress.com/2005/10/01/israel-och-%E2%80%9Ddet-nya-amerikanska-arhundradet%E2%80%9D/

Lasse Wilhelmson 4
http://lassewilhelmson.wordpress.com/expo-exponerar-eller-morklagger/

Lasse Wilhelmson 5
http://lassewilhelmson.wordpress.com/2010/03/24/brev-till-journalisten-ricki-neuman-angaende-artikeln-allas-favorit-blev-extremist-i-svd-kultur-den-24-mars-2010/

Lasse Wilhelmson 6
http://lassewilhelmson.wordpress.com/2012/03/12/paideia-for-all-or-just-for-the-chosen/

”Jag har brottats med denna fråga, från tid till annan, hela mitt liv – av rent personliga, men också av politiska skäl. Jag har skrivit många artiklar i ämnet och även gett ut en bok. Min uppfattning om vad som är ‘judiskt’ kan sammanfattas på följande sätt:
 
De flesta av de som kallar sig judar idag ansluter sin identitet främst till den judiska staten Israel och är sekulära. Judisk identitet handlar mycket om att uppfatta sig själv som speciell på ett positivt sätt, att vara utvald av Gud, men samtidigt vara som ett offer, alltid förföljd av Förintelsen. Detta används ofta som ett tvingande moraliskt argument för att motivera särbehandling av gruppen på bekostnad av andra, främst palestinierna. Det är också grund för vad som brukar kallas ‘judisk Chutzpah‘, som i stort betyder ‘hänsynslös fräckhet’. Men det mest oroande är idén om överhöghet i den judiska lagen Halacha, där icke-judar ses som varande inte riktiga människor. Sammantaget utgör detta en rasistiskt orienterad stammentalitet.
 
‘Judisk’ kan i viss mån vara en religion (judendomen), i viss mån politik (sionismen) och så vidare, eller en blandning av olika saker, men bara till viss del. Främst, och i grunden, är ‘judisk’ en mentalitet eller en ideologi (judiskhet).
 
Paideia, baserat i Sverige, och grundad på ‘judisk ideologi’, spenderar nu 40 miljoner kronor av svenska skattebetalares pengar, till att börja med, för att sprida denna ‘kultur” över hela Europa. Detta kommer självfallet skapa ‘antisemitism’.”

Lasse Wilhelmson 7
http://lassewilhelmson.wordpress.com/2009/09/20/befria-al-quds-och-palestina/

Lasse Wilhelmson 8

http://lassewilhelmson.wordpress.com/2012/12/01/svar-till-asa-linderborg-i-aftonbladet/

24 svar

  1. Judarna och sionister är under attack och det går dåligt för Israel och det är dom vita människornas fel som inte förstår att judarna är GUD:s utvalda folk

  2. En liten anknytning:

    Idag 1 februari 1713 var ”Kalabaliken i Bender”.

    Karl den XII :s och svenskarns kamp och krig mot Mursis turkiska anhang.

    http://www.alltomhistoria.se/artiklar/kalabaliken-i-bender/

    Jämt 300 år senare alltså.

    Och kampen mot det muslimska väldet går vidare med obruten kraft.
     
    Karl den XII gav sig inte, utan kämpade till det bittra slutet.
    Så här står det b l a:

    ”Karl XII vägrade dock att ge vika. Inte ens när de osmanska styrkorna avfyrade salvor med kanonerna, ”så kraftiga att marken skakade”, ändrade kungen inställning.

    Under flera timmar pågick kampen. Den envise svenske kungen och hans närmaste män, ett fyrtiotal karoliner, vägrade att låta sig tas tillfånga.

    Då tände de turkiska styrkorna eld på Kungshuset för att röka ut svenskarna.

    Då det började bli svårt att andas ska kung Karl ha ropat: ”Låt oss ännu göra motstånd, tills de tar oss levande eller döda!” ”

    Något att lära av idag för oss nutida svenskar, i kampen mot dagens muslimska ockupationsarme´.

  3. Det var ockuperad mark, av muslimska riket. Karl den XII, förde kampen mot den osmanska ockupationsarme´n.

    • Turkarna var allierade till Karl XII. Han levde 6 år som gäst hos dem och prisade dem högt.

      • Och ingalunda var han ovetande om vad som timade i Sverige under vistelsen i Bender och har en kopia av ett brev han sände därifrån till bruket i Hällefors där han förordnade tillsättning av ett antal ämbetsmän. Svårt att tänka sig idag med tanke på avstånd och kommunikationer.I sanning en sådan konung skulle ha behövts idag när landet snart är helt utsålt, samt ett antal av dennes bussar för att göra rent hus bland den politiska adeln.

  4. Alexander Salzberger?
    http://debatt.svt.se/2012/12/14/alexander-salzberger-vi-maste-borja-prata-om-klass-istallet-for-svenskhet/

    Vore spännande om det var han då han uppenbarligen inte anser att det finns svenskar men att judar i högsta grad existerar.
    En klassisk judisk rasist mao.

  5. Han har försökt kontakta mig med:

    ”Doktor Dralle @DoktorDralle
    @menakem jag heter Ronn Elfors Lipsker. Har hört att du driver sajten obekv. sanning. Har några frågor till dig. Kan du ringa? 070-783 11 67”

  6. Där fick Mr Phone något att bita i
    kanske ringer han igen när han gått igenom allt du har skrivit i ämnet.

  7. Jag har följt dig sen före mitten av 90-talet Jan. Började prenumerera på Blå Gula Frågor en gång i tiden. Har den största beundran för det du gör och gjort genom åren. Vinner jag någonsin miljoner på trav är du en av dom första som jag tänker skänka pengar till.

    Problemet med mannen som ringde dig är att dessa människor har skapat en nidbild av vad du och andra med våra åsikter står för. Dom argumenterar ofta mot sina egna fördomar om oss. Har åtskilliga gånger genom åren blivit förvånad då jag möter folk som argumenterar mot mig men som argumenterar mot åsikter jag inte har. Tröttsamt och skrämmande är det.

    • Träffsäkert!

      ”…dessa människor har skapat en nidbild av vad du och andra med våra åsikter står för. Dom argumenterar ofta mot sina egna fördomar om oss.”

  8. När röstskådespelaren Lipsker är klar med Millds länkar kan han ta del av David Dukes senaste video.

    Duke är amerikan och har ägnat en stor del av sitt liv åt att kartlägga de sionistiska judarna och deras medlöpare. Den här videon släpptes igår och visar vilka som bestämmer i USA.

  9. Jag instämmer i det som Thomas skriver om ovan. Jag upplever ofta att regimanhängare, och liknande individer, argumenterar mot sina egna fördomar om ”oss”. Ja jag upplever till och med att de ofta skall tala om för oss vad vi, om inte öppet så innerst inne, tycker, tänker och har för långsiktiga mål, precis som att vi inte själva vet det bäst.

    Det är naturligtvis svårt att föra ett vettigt och givande samtal med sådana individer.

    De framstår nästan som sinnessjuka människor ibland, som en galen läkare som har bestämt sig för att ställa diagnos på dem han inte gillar, eller kanske det möjligen är bättre att jämföra dem med starkt religiösa människor som inte bara tror sig vara godast och tror sig sitta inne med sanningen om vad som är rätt och fel, utan alltså även tror sig veta vad som andra människor tycker, tänker, känner och har för avsikter, ja bättre än vad dessa andra människor själva gör.

    Jag beskriver ibland dagens samhälle som en form av ”sekulariserad teokrati”. Det är väl ett motsägesfullt begrepp kanske. Men den politiska korrektheten liknar på många sätt en religion.

    I dagens samhälle är vissa värderingar mer eller mindre förbjudna och vetenskapen har inte någon plats här om den går emot det som ”religionen” förkunnar. Det är kartan och inte verkligheten som gäller i Sverige, och övriga västvärlden, idag.

  10. Bättre beskrivning: Klicka på YouTube – Peka på symbolen för textning – Klicka på; Översättning textning Beta – Klicka på; Afrikaans – Dra med pilen ner till; svenska – Klicka OK.
    Översättningen är kantig men förståelig.

  11. Om amerikanarna bara visste:

  12. De där antijafetiterna drar sig inte för någonting.

  13. Om ikke mangelen på kritikk av etablissementet/politikken som føres var irriterende nok i seg selv, så er det kanskje dobbelt så irriterende hvordan den lille ”kritikk” som får kosher-stempel og av og til kommer gjennom tenderer å få en sionistisk vri. Slår aldri feil!

    Som om vi løser Sveriges (og andre europeiske lands) induserte interne samfunnsproblemer ved å farte rundt i verden og bombe muslimske land til småbiter i hellig kristen/jødisk krig på vegne av Israel og USA (vha. USA makt og våre penger/ofre), for deretter å ha en innenrikspolitikk, igjen med kosher-stempel, hvor vi inviterer alle slektningene til de som vi nettopp bombet i Midtøsten/Afrika hit til vårt land ”av godhet” og ”solidaritet”…

    En meget morsom kombinasjon. Og etablissementet strutter rundt hjemme og tror at de selv har formulert denne politikken, fullstendig overbevist om at de gjør alt dette fordi de er ”tolerante”, ”frisinnede”, ”åpne”, ”sensitive” og ”rettferdige” mennesker, hvorpå vanlig ”intolerante” folk naturligvis må stå og ta støyten for deres ”toleranse”.

Lämna en kommentar