• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

Israeldemokraterna

I EU-valet lade jag min röst på Sverigedemokraterna. Är det någon politiker som jag har ett väldigt högt förtroende för, så är det Marine Le Pen i Frankrike.

mlp

Med en röst på SD hoppades jag kunna stärka den allians i EU-parlamentet, som Nationella Fronten vill skapa. SD-ledningen hade ju ställt i utsikt att kunna medverka i den planerade NF-alliansen.

Samtidigt hade jag ju mina farhågor. Det bara känns som att NF är äkta vara på ett sätt som SD inte är.

Ett belägg för den saken kom med de famösa youtube-klippen med Julia Kronlid, utrikespolitisk talesperson för Sverigedemokraterna.

Kolla här så förstår du kanske vad jag menar.  Titeln ”Bravo” ska uppfattas som sarkasm:

I filmen blev det ju mindre av dialog än av monolog, från Yonathan Avner Ben Yisrael.

Det finns dock även en annan film från ”Swedish Jewish Dialogue”. Där försöker Julia Kronlid själv få något sagt, på engelska.

Det kronlidska tänkandet beträffande Ukraina berörs här.

Filmen väcker även andra reflexioner:

Israelen plussar för Israel som ett land med ”diversity”, dvs ”mångfald”.

Är det en målsättning också för SD, som mannen förväntar sig?

Och stämmer det för Israels räkning, som en verklighetsbeskrivning?!

Soviet Officials on May Day

Det främsta argumentet mot SKP på 50-talet var ju att det var Moskvastyrt. Det var inte ett svenskt parti.

Ett motsvarande scenario blir nu allt tydligare beträffande SD. Partiet inhämtar instruktioner från främmande makt.

x

De här SJD-filmerna ger kanske en förklaring till toppstyrningen och tystnadskulturen inom Sverigedemokraterna, till varför så många bra krafter drivits ut ur partiet. Istället kommer nu alla dessa stolpskott på rad.

jc

Funktionen av SD framstår allt tydligare: att fånga upp och oskadliggöra en möjlig opposition.

18 svar

  1. Hörde på TV att Jimmie Å. var tveksam till att liera sig med NF när han blev tillfrågad av en journalist men får hoppas han sade det före EU-valet.

    Kronlid har jag hört i andra sammanhang och tycker hon är mycket bra men i denna monolog som fördes av en israel hade hon inte en chans. Hon borde ha avbrutit ordsvallet flera gånger men gjorde det inte tyvärr.

  2. Måste tyvärr hålla med. Röstade också på Sd i EU-valet i samma förhoppning.
    Sd har blivit svenskarnas värsta fiende genom att under falsk flagg samla de goda krafterna och spola ut kraften i avloppet. Liknande det som moderaterna gjort under lång tid.

  3. Jag är beredd att skriva under på detta. Det är en tragisk utveckling för ett förut så stolt parti. Det är en intressant observation att just Moderaterna fungerat som en avledare med var hjälp invandringskritiska röster under lång tid fångats upp till ingen nytta. Nu är frågan om SD kommer att gå samma väg.

    Ska man vara rättvis så har M inte sagt att man har som mål att minska invandringen med 90% vilket SD fortfarande står fast vid. Det är en inte helt oväsentlig skillnad. Åkesson talar t.o.m. i sin Lördagsintervju om ett nytt Lucia-beslut.

    I den viktigaste frågan visar e än så länge ingen vekhet.

  4. Här kan ni lyssna på intervjuen med Jimmie som klargör en del.

    Som vanligt förhörs han av. en aggressiv hen som ställer en del helt
    (i mina öron) dumma frågor.

    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=3071#

  5. Jag vet inte om jag hade gjort så mycket annorlunda än Kronlid faktiskt. Jag hade nog bara suttit och nickat med jag också. Finns inget att vinna på att gå i polemik med dessa fanatiker. Bättre att hålla dem nöjda så de inte börjar yra om nazism med mera som han säkert gjort annars. Om man däremot skulle påverkas och ändra sin inställning om än så enbart i en enda fråga är det däremot allvarligt.

    Vad det gäller samarbete med Front National kommenterade jag detta på Jan-Olof Bengtssons blogg. Jag kopierar in det här:

    Jag tror faktiskt att det är smart av SD att undvika samarbetet i detta läget även om de skulle vilja. SD befinner sig just nu i ett avgörande läge. Ska man bli en parentes i svensk politik eller ska man bli ett etablerat parti? Jag tycker inte FN är extrema på något sätt alls men ett samarbete kan påverka SD negativt. Om du såg SVT:s valvaka så kanske du kommer ihåg att de sa att Jean Marie Le Pen hade sagt att Europas immigrationsproblem kan lösas med hjälp av Ebolaviruset. Nu var det ju inte så han sa på riktigt men det är ju det budskapet som trumpetades ut.

    Om SD väljer att samarbeta med FN kommer detta att upprepas många gånger inför det nästkommande valet, var så säker. “SD, som i Europaparlamentet samarbetar med ett parti som tycker att invandringsproblemen kan lösas med ebolaviruset” osv. Även andra uttalanden kommer att tas upp. Jag tror det är bättre att inte ge dem den ammunitionen. Jag vet att det är lite fegt att ge efter för gammelmedia men man måste ändå anpassa sig till den situationen som råder. Man kan inte bortse från det.

    Om man istället väljer att samarbeta med FN under nästa mandatperiod (efter valet 2019) så kommer två riksdagsval däremellan att ha avverkats. Förhoppningsvis är då SD ett etablerat parti i riksdagen och sådana här saker behöver inte påverka lika mycket. Dessutom hamnar Europaparlamentsvalet strax efter riksdagsvalet istället för strax före. Det är också bättre. Effekten på propagandan minskar nog lite inför nästkommande val också (2022) om man valde att ingå samarbetet för drygt tre år sedan istället för, som nu, bara några månader innan.

    Det är så jag skulle resonerat iaf. Och eftersom Åkesson inte stänger dörren och kallar dem för fascister osv kanske innebär att han resonerar liknande. Att i detta läge ligga lågt med samarbeten som kan ge ammunition till gammelmedia.

    • Så om media i varje land kritiserar alla utländska partier och anklagar dem för något då blir det ingen grupp alls då?

      • Nu var det ju inte det jag skrev men jag svarar iaf. Det handlar mycket om vilket läge man befinner sig i. Jag upplever att det för SD i detta läge kan vara smart att vara lite försiktiga. Skälen till detta har jag skrivit om.

        Om JAG hade styrt över SD hade jag, på grund av de orsaker jag skrivit, varit tveksam till ett samarbete i detta läge. Däremot hade jag absolut inte stängt dörrarna, vilket iaf Åkesson inte gjort heller. Vid nästa val, givet att SD fortfarande är starka, hade jag ingått ett samarbete. Jag tror det viktigaste är att först och främst se till att man inte blir en fluga i svensk politik. Det är möjligt att jag överdriver propagandans effekt men det handlar ändå om två för partiets framtid viktiga riksdagsval men enbart en mandatperiod i Europaparlamentet.

        Man ska naturligtvis inte gå efter vad media vill. Detta gör ju heller inte SD eftersom de ju kritiserar invandringen (om än lite väl mjäkigt om du frågar mig) däremot är det bara idiotiskt att inte lägga upp sin strategi efter hur media kommer rapportera om partiet. Man får helt enkelt gilla läget. Tar man bort den variabeln när man lägger upp sin strategi minskar ju ens chanser avsevärt.

    • Vi bör inte ge massmedia mer makt än absolut nödvändigt!

      • Massmedia har den makt de har oavsett vad du eller jag tycker om det. Det handlar inte om att ge mer makt utan att inse att de har den. Det går inte att bortse från det.

  6. Jag undrar om det skulle kunna vara en figur av trä som ska symbolisera Ouroboros till vänster i filmen? Syns i slutet av filmen. Eller är jag fel på det?

  7. Eller också är det en smart taktik av SD att framstå som Israelvänliga och därigenom eliminera anklagelser om ”antisemitism” och ”nazism”. Detta gör att person som annars inte skulle stödja SD gör just detta, exempelvis ”kristna sionister”. Syftet förefaller vara att få så många väljare som möjligt att stödja SD och på så sätt få partiet att växa och få politiskt inflytande. Samtidigt skulle det antagligen vara bra om SD blev mera radikala i sin invandringskritik så att andra partier kan närma sig SD ståndpunkter utan att bli direkt förknippade med SD:s linje.

    Samma ”taktik” när SD ger sitt erkännande till hbtq- rörelsen och andra politisk korrekta yttringar som sionismen frambringar i syfte att riva ner för icke judarna och bygga upp för judarna. Sionismen handlar inte bara om förhållandet till staten Israel utan ytterst om ”sions vises messianska världsplan”.

    Man får komma ihåg att sionismen har ett stadigt grepp om pingst- och trosrörelsen och deras tidningar Dagen och Världen idag. Den sionistiska infiltrationen har nått långt och har frambringat och utnyttjar även kulturmarxisterna som nyttiga idioter.

    På så vis tar SD röster från KD och andra partier. Sionismen är den grundläggande ideologin bakom Sveriges samt EU:s och USA:s politik och innebär förverkligandet av planerna i ”Sions vises protokoll”.

  8. Jag hoppas att SD inte gör sina väljare besvikna och istället börjar arbeta med partier i EU som kan ändra riktning på EU’s katastofala politik med öppna gränser och där man inte tar beaktande till Europas kulturer och folk.

    Jag tycker att den franska ungdomen berättar precis vad 1968 generationen har gjort mot dessa unga människor:

    Likaså tycker jag att SDU’s salute to the European youth berättar hur många ungdomar i Europa känner nu:

  9. Jag har bott i Frankrike och berättade för mina vänner där att om jag hade rösträtt i Frankrike skulle jag rösta på Le Pen. De blev alldeles förskräckta och kunde inte förstå mina synpunkter.

    Därför är jag idag så glad över att jag hade rätt men att det blev hans dotter som nu fick 25% av rösterna.

    http://www.expressen.se/nyheter/val2014/nationella-fronten-blir-storst-i-frankrike/

  10. Marine le Pen och Front National tar upp den fallna manteln efter Charles de Gaulle som försvarare av en självständig fransk utrikespolitik. USA hotar att bötfälla den franska banken Paribas med 10 miljarder dollar för att ha brutit mot USA:s isoleringspolitik mot Iran men Front National tar banken och dess miljoner sparare i försvar och anklagar regeringen för att inte hävda franska intressen gentemot de amerikanska.
    http://www.frontnational.com/2014/05/amende-americaine-sur-bnp-paribas-letat-francais-ne-doit-pas-laisser-faire-ce-racket/
    http://blogs.wsj.com/moneybeat/2014/05/30/bnp-paribas-finds-a-backer-in-the-national-front/
    Med de judiska presidenterna Sarkosy och Hollande har Frankrike varit en trogen allierad till axeln Tel Aviv-Washington. Den Sverigedemokratiska utrikespolitiken som bestäms av juden Kent Ekeroth är liksom den franska helt i linje med israeliska önskemål.
    Statskuppen i Kiev har fört judiska oligarker till ledningen av Ukraina. Den amerikanska utrikespolitikens grå eminens Brzezninsky har utformat en politik för att knäcka Ryssland och infogandet av Ukraina i Västs imperium är en del av den planen. Brezizninsky är också jude men är mäktig nog att gå emot Israel när han bedömer att de inte förstår sitt eget bästa. Ett exempel på det är när han sa ett benhårt nej till ett angrepp på Iran: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nxeY6bq7lY0
    Den organiserade judenheten, den så kallade sionismen, i allians med finansiella maktcentra i London och Wall Street samt det militärindustriella komplexet är de som driver Västs aggressiva krigspolitik.
    Samtidigt som Sverigedemokraterna öppet visar sina band till Israel har den judiska Bonnierpressen i en rad artiklar tagit Åkesson och SD i försvar. Är det en belöning från Bonnier för att SD tar diktat från Israel? Klart är att en lång rad artiklar på kort tid som bryter mot Bonniers tidigare hållning mot SD inte har tillkommit av en slump utan är att tolka som att familjen Bonnier uttalar sig. Har de nu öppnat den famn i vars grepp den Sverigedemokratiska oppositionen ska kvävas?
    http://www.sydsvenskan.se/opinion/signerat/mats-skogkar/lagen-om-hets-mot-folkgrupp-hor-inte-hemma-i-en-rattsstat/
    http://www.dn.se/ledare/signerat/sluta-odla-akessons-martyrskap/
    http://www.op.se/jamtland/stromsund/kommunister-i-stromsund-samtidigt-som-akesson
    http://www.sydsvenskan.se/opinion/huvudledare/lat-akesson-tala-till-punkt/
    http://www.kristianstadsbladet.se/opinion/gastkronikor/nils-ericsandberg/article2160105/Yttrandefrihetens-okrankbarhet.html
    http://www.expressen.se/kultur/lika-barn-leka-bast/

Lämna en kommentar