• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

Judevänlig?


Så här skrev Snaphanen i förra månaden:

”Jalving burde nok efter min ringe mening og i sin kommende bogs interesse, holde sig fra møder med de ikke just jødevenlige Nationaldemokrater,…”

Snaphanen är en av de allra bästa invandringskritiska bloggarna i Skandinavien och han har hållit på länge. Han har därför min självklara respekt. 

Det betyder inte nödvändigtvis att vi är överens om allt.

I varje fall vill jag här ta detta citat som utgångspunkt för en problematisering:

Måste invandringskritiker vara uttalat ”judevänliga” för att kunna samarbeta? 

Vad är att vara ”judevänlig”?

• Innebär det att man i Mellanösternkonflikten måste stödja inte bara staten Israels existens, utan även den politik som bedrivs av den israeliska regeringen?

• Innebär det att man måste göra sig blind för det faktum att enskilda judar eller grupper av judar har använt eller använder sitt inflytande för att driva på det mångkulturella projektet i Sverige?

Jag tänker exempelvis på det som Fria  Tider tog upp i denna artikel om Barbara Spectre och det jag själv konstaterat i vitboken om den roll David Schwarz och DN spelade på 1960-talet.

Iofs inser jag att det här är mycket känsligt och att det även fortsättningsvis kommer att finnas olika hållningar kring detta bland oss invandringskritiker.

Jag tycker ändå att vi bör kunna samverka kring konkreta projekt!

•  Vi lyckades få in Sverigedemokraterna i riksdagen.

•  Nationell Idag har blivit veckotidning.

•  Vi fick ut vitbokstabloiden.

Nu gäller det eftervalstabloiden.

Har du anmält dig som utdelare på din ort? 


Se vidare ”Enighet”.

22 svar

  1. Att detta tyvärr splittrar har jag också irriterat mig på sistone. Jag har tyckt bra om PI men att dom kallar ND för rednecks och whitetrash får mig att undra. Dessvärre är detta bara ett av ganska många sådana exempel.

    Håller helt med dig Janne, det måste vara Sverige det handlar om i första hand.

    • Tycker också det är trist att PI har så negativ attityd till ND. Jag har blivit bannlyst med motiveringen att jag är ”en foliehatt”, detta pågrund av att jag i högsta grad delar företrädarnas uppfattning att ”elfte september” riggades av Bushadministrationen ( och därmed en hel del judar)

      Flaggar på flera forum för http://www.iraniumthemovie.com
      och får då veta att jag ”springer judars ärenden”….

  2. Verkar underligt ! Vad skulle enskilda judar eller grupper av judar ha för nytta av ett mångkulturellt Sverige ? Är det inte ett förtäckt sätt att kritisera judar i landet bara ?
    Personligen stödjer jag Israel och dess regering i stort. Känner inte till detaljer mäste jag erkänna.

    • Jag utgår ifrån Barbara Spectre inte är en fantasiprodukt. Du kan lyssna till hennes egna ord på youtube,

      Min kritik av henne och David Schwarz är inte ”förtäckt” – jag står för den, helt öppet. Varför skulle kritik av enskilda judar nödvändigtvis vara ”förtäckt”?

  3. Känner flera som arbetar för ND och dom är just rednecks.

    Och du Milld, går du på judar och börjar bygga någon slags judekonspirationteori så är du blåst.
    Jag har läst dina artiklar länge nu och jag håller med om mycket du skriver. Jag är bara så trött på att lyssna på judesnacket. Lite som när folk tar upp Hitler i debatter. Man tröttnar direkt.

  4. Barbara Spectre fick mig att för första gången börja fundera över om det kan ligga ett korn av sanning i att det finns judar som arbetar för att Sverige (och kanske andra länder) skall förvandlas till en mångkulturell röra. Mycket obehaglig kvinna med en fanatisk blick! Hittills har man kunnat märka att de som är kritiska till Israel (och judar?) har en överslätande attityd gentemot Islam (och muslimer?) och de som är kritiska till muslimska länder och Islam tenderar att överse med Israel (och judar?). Så är det och så kommer det att förbli! Själv tycker jag det är utmärkt att Israel finns och dit kan missnöjda judar gärna få bege sig. Särskilt om de i någon mening bekänner sig till mångkulturalismen. Dock är det Islam och muslimerna som är det allt överskuggande problemet i dagens Sverige. Redan genom sitt stora antal.

    • Detta håller jag med om, trodde knappt ögon och öron när jag såg klippet med henne och hennes organisation som svenska skattebetalare(?) möjliggör. I bakhuvudet hade jag då en rad Duke-klipp, och mycket av det jag då sett föll liksom på plats.

      ”Multicultural mode” föresten, undrar just vad som menas med det. Är det kanske när folk slutar tänka rationellt och det enda hjärnan gör är att rassla fram ett rejält floskel-argument på all resonabel kritik..?

  5. Jag håller med om att detta är tråkigt. Men kanske är den rätta vägen att gå att du skriver mer i detta känsliga ämne – judar och mångkultur – än vad du hittills gjort, Janne. Du är en av de få som förmodligen skulle kunna vara balanserad och saklig i ämnet, och därmed kunna agera brygga mellan de fanatiska ”antisionister” och ”sionister” i de nationella leden. Idag saknas ju faktiskt detta, antingen är det den osakliga och fanatiska ”sionismen” i SD, Tommy Hansson, Kent Ekeroth, PI, snaphanen (?) etc, eller den lika osakliga och fanatiska ”antisionismen” i ex Nationell.nu, Nordisk Ungdom, och stundom tyvärr också i ND och Nationell Idag. Här finns ett tomrum att fylla!

    Balanserade nationella i alla läger, som vågar kritisera både muslimer och judar om det krävs, FÖRENEN EDER!

  6. För er som kan gogla SKRIV !!!!
    10 000 sexslaves in Israel
    Jews conspiracy
    Jews selling drugs
    Jews behind trafficing
    Jews selling veapons
    zionism + satanism
    zionism behind communism
    Jews behind mass immigration etc etc etc

    Bara för att nämna ett fåtal konstigheter

  7. Att många intellektuella svenska judar, judisk media, judiska nätverk och organisationer har en stor skuld för den mångkulturella utvecklingen i Sverige är uppenbart. Det behövs inge Hitler-tatuering i arslet för att inse detta. Civilkurage räcker.

    Gotiska Klubben har haft 3000 besök, samt 100 kommentar på ”DN-artikeln”:

    http://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/02/13/judarna-pa-dagens-nyheter/

  8. @Sidabor

    Du är välkommen att avgöra om du tycker Gotiska Klubben är nyanserade eller inte. Vi tar debatten

    över 3000 besök. 104 kommentarer :
    ”Judarna på Dagens Nyheter”

    http://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/02/13/judarna-pa-dagens-nyheter/

  9. Det finns ingen obalanserad antisionism
    Man kan inte vara nyanserad inför krigsförbrytare och politiska psykopater och jordens avskum.

    • Har begreppet ”antisionism” innebörden att vilja upplösa staten Israel?

      Det var olyckligt att staten Israel en gång tillkom – den har medverkat till att generera så mycket våld och övergrepp, hat och extremism.

      Idag är dock staten Israel en realitet, som dess grannar måste leva med. För den skull måste inte den israeliska ockupationen av Västbanken accepteras.

      Jag ser en tvåstatslösning som den enda framkomliga vägen, vare sig detta gör mig till ”sionist” eller ”antisionist”, ”prosemit” eller ”antisemit”.

      Som jag själv ser saken är jag prosemit, då jag önskar att de semitiska folken – judar och araber – ska leva i fred med varandra.

      • Håller med Jan! Tvåstatslösning är den enda rimliga lösningen i dagsläget, och hur man ställer sig till en sådan avslöjar var man själv står. Motsätter man sig en tvåstatslösning är man antingen fanatisk antisionist eller sionist, och det är en sorg att båda sorter finns inom de nationella leden och dessutom är så talrika, eller åtminstone tongivande.

      • varför var det olyckligt??? Judarna kan då definitivt spåra sin historia bakåt i området, palestinier däremot är ett påhittat folkslag, före 1967 fanns inte begreppet hos araberna själva knappt. islam är roten till ondskan i mellanöstern

    • … och precis med den hållningen och attityden kommer du aldrig att vinna över Kadawerhielm, Danne eller ”Hm” ovan! Det är orimligt att kalla ett helt folk för ”krigsförbrytare”, ”psykopater” och ”jordens avskum”..

  10. En sak som är så snurrigt med ANTI semitism är att endast 15 % av judarna är SEMITER
    Man måste läsa Arthur Koestlers bok
    The thirteenth tribe för att riktigt förstå det
    Judarna är två folkslag Sephardi 15 %
    och
    Ashkenazi – 85 % så kallade khazar judar som inte är semiter och här har du också sionisterna.
    Jag vet att det hela är krångligt men man kan förstå en hel del om man går ut på nätet.
    Khazar judarna har aldrig haft Israel som hemland

  11. Är man foliehatt bara för att man konstaterar att etniskt judiska intressen ibland står i direkt konflikt med etniskt svenska intressen? Mångkultur är bra för judar – de blir ett folk bland alla andra istället för en försvarslös minoritet som majoritetsfolket kan köra över – men det är dåligt för svenskar. Enskilda judar med en stark judisk identitet har alltid propagerat för mångkultur, den som vågar kan läsa boken ”Hur Sverige blev en mångkultur”.

Lämna en kommentar