• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

Intervju med Viktor Södermark på Långholmen

AfS:s beskrivning av klippet:

Jessica Ohlson intervjuar Viktor Södermark på AfS´ valupptakt på Långholmen i Stockholm 11 augusti 2018.

Viktor Södermark är 29 år och uppvuxen i Huddinge. Han har aldrig tidigare varit engagerad politiskt.

Han har bott utomlands några år, bla i Österrike. Han är utbildad civilekonom och har gjort lumpen, som fallskärmsjägare. Han har även hunnit med att driva eget företag ett par år. Trots sin ungdom har Viktor ett gediget CV.

Hahne erbjöd honom att haka på AfS-tåget och efter att han läst partiprogrammet blev han helt såld på idén.

Han sa upp sig från ett välbetalt arbete, för att jobba ideellt för AfS på heltid.

Nu sitter han med i AfS´ partistyrelse och ansvarar för deras sociala media.

Viktor är nr 12 på AfS´ riksdagslista.

Viktor anser att asylstopp och påbörjad aktiv återvandring är de största fördelarna med AfS´ politik. Inget annat parti driver de frågorna idag.

Målet är ett tryggt och homogent Sverige.

Det finns inget annat parti som utmanar dagens ordning i politiken. AfS är ett antietablissemangsparti. De driver frågan om swexit. De vill lägga ner Public Service och dränera träsket. Reboota och göra Sverige till ett bra land igen, som styrs av sunt förnuft.

Tidigare har MSM styrt informationsflödet i valtider. Nu påverkar sociala media. Det är första valet i Sverige där sociala media spelar en avgörande roll.

Nu är det möjligt för ett litet parti att nå ut till miljoner väljare, vare sig etablissemanget vill det eller inte.

Enligt Viktor är det de sociala medierna som kommer att avgöra detta val. Han är övertygad om att AfS kommer att komma in i riksdagen – tack vare sociala media.

Man kan se exakt hur många man når ut till och hur många som interagerar med våra inlägg. Man kan se hur saker blir virala.

AfS är det näst största svenska partiet på hela internet, om man räknar in antal sidvisningar på hemsidan, interaktioner på FB, visningar på Youtube och tex twitter.

AfS finns på Youtube, FB, twitter, instagram och på vimeo.

På twitter har våra tweets visar mer än 10 miljoner gånger sedan starten i mars.

AfS har en minimal budget och lägger nästan inga pengar alls på att skapa räckvidd eller nå ut till våra följare. Det visar att intresset är enormt, för AfS.

FB är den enskilt största plattformen i Sverige. Där har AfS näst mest interaktioner av alla svenska partier.

AfS inlägg ”Nej till böneutrop” har nått ut till 1,5 miljoner enskilda individer. Det blev det mest delade inlägget från ett politiskt parti någonsin i Sverige.

Bara den senaste månaden har AfS inlägg nått 1,2 miljoner unika användare, bara på FB.

75% av alla svenskar har Facebook, så det är en enormt stor plattform.

Så vi har stor chans att komma in i riksdagen, även om gammelmedia lägger locket på.

Sociala medier ger ringar på vattnet-effekt. Man ska inte förringa hur viktigt det är att inte bara sitta tyst och läsa, utan även kommentera, gilla eller dela inläggen och visa stöd för AfS. Våra följares insatser är enormt värdefulla och ger en legitimitet åt oss. Att det är OK att gilla vår politik.

Ingen har tidigare kunnat se de stora politiska jordskalven via opinionsundersökningar. Det är inte där man ser vart folkets röster landar någonstans. Man har sett dem på sociala medier. Tex brexit, Trump och SD´s framgångar.

Med de mätvärdena vi har idag och en stark slutspurt så kan jag lova att AfS kommer in i riksdagen, är Viktors sista ord i intervjun. Till publikens hänförda jubel.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: