Mötesfrihet!

sergels
”Folkets demonstration”  i Stockholm den 1 november 2015 måste ses som en stor framgång. Cirka 600 deltagare kan iofs sägas vara litet. Med tanke på dagens katastrofsituation i Sverige borde det ha varit snarare 600.000 deltagare! Men det var ändå mer än vid demonstrationen dessförinnan, den 15/9.

Som utgångsläget nu är sitter det långt inne för många svenskar att demonstrera. För oss som bor långt från Stockholm tillkommer praktiska problem. Det har också skapats ett klimat av rädsla genom åsiktskorridor, mediedrev och social stigmatisering.

Därför kan söndagens demonstration ändå ses som en stor framgång.

Hur välgörande var det inte att se bildsekvensen om hur försöken till mötessabotage från antidemokrater denna gång kom av sig! För oss alla fungerade deltagarna i denna demonstration som plogar, för mig är de hjältar.

Redan i detta ligger en central betydelse av demonstrationer som denna, att vi sverigevänner lyckas återerövra demokratiska fri- och rättigheter, att vi får tillbaka mötesfrihet och yttrandefrihet.

Däri ligger ju en förutsättning för att vi ska ha en chans att nu kunna återerövra också vårt land.

Ytterligare en Folkets demonstration kommer tydligen att ske redan under denna höst.

vaga

Här vill jag tipsa om en del tidigare filmmaterial på temat mötesfrihet – från år 2010 och framåt:

Fredagsfilm 1, del2

Söndagsfilm 7a

Arkiv: Mötesfrihet, del 1

Arkiv: Mötesfrihet, del 2

Arkiv: Mötesfrihet, del 3

Arkiv: Mötesfrihet, del 4

Vad är extremt?

Krossa vadå?

Fredagsbio 6: Demokrati, politisk korrekthet och SD


Mer

http://blueshift.nu/minnesstunden-fran-sergels-torg-for-ikea-offren/

https://janmilld.wordpress.com/2013/12/26/brev-om-motesfrihet-och-politiskt-vald/

https://janmilld.wordpress.com/2014/01/07/tyska-lardomar/

https://janmilld.wordpress.com/2012/12/16/judiskt-inflytande-6/

https://janmilld.wordpress.com/2012/11/24/fragor-om-extremism/

http://www.bgf.nu/ak02/v36.html

http://www.bgf.nu/val/kort.html

http://www.vitbok.se/12/g.html

http://www.bgf.nu/msg/yfrihet/1731.html

http://www.janmilld.se/doi/37.html

http://www.bgf.nu/y2005/

13 svar

  1. Tack för komplimangen=) (jag var själv där) För mig är du en hjälte Jan Milld som under så lång tid har gjort och ännu gör så bra insatser för Sverige och det svenska folket!

  2. Det var taskigt att köra bort Nordisk Ungdom!

    • Var de där med egna bandroller?
      Hur motiverades att NU kördes bort?

      • Utifrån mina iakttagelser så var det folk från nordisk ungdom där i början och i slutet av demonstrationen. Om de var där hela tiden kan jag inte svara på med säkerhet. Möjligtvis blev de kanske tillsagda att inte skylta med flaggor och liknande som hade nordisk ungdoms märken på sig. Kollade även på deras hemsida och hittade inget där om att de skulle ha blivit bortkörda.

    • Jo, egna banderoller:

  3. Väldigt bra att det blir fler demonstrationer. Men vad behöver vi göra för att få dig att hålla tal? Det viktiga är tycker jag att inte bara sionister får hålla tal utan att det blir lite debatt bland folk där. Skulle var kul och se folks reaktion om du talade om storpolitk med USA/Israel relationen i ”flyktingfrågan”.

  4. Ett upplyftande möte, bra tal, bra stämmning och även om en del kommunister försökte sig på; ”inga rasister på våra gator” fick dom svar på tal från alla de som samlats med ”INGA KOMMUNISTER PÅ VÅRA GATOR”. Polisens närvaro uppskattades, kändes bra att dom fanns på plats.

    Bäst och viktigaste tal enligt mig, Torsells sågning av journalistkårens och medias roll i den nedmontering av Demokratin som skett och sker i Sverige. En riktig Demokrati kräver nämligen riktiga/ärliga och kunninga journalister. Våra politiker lyssnar tyvärr inte på sina väljare utan på dessa ynkryggar/kommunister som Svensk media består av.

    Slut upp på nästa möte!!!!
    Kaj Åhlund

  5. I grunden håller jag med JM här. Det var därför jag själv gick dit trots att jag var medveten om att de här personerna är ultra-sionister. Jag såg bort från dessa frågor för den ”större saken” och uppfattade att så nu var fallet också från arrangörernas sida eftersom de kallade demonstrationen ”Folkets Demonstration”. Min förhoppning var därför en mycket återhållsam linje med budskap som förenar. Thorsell höll ett sådant föredrag. Bra. De flesta andra inte.

    Jag känner verkligen med palestinierna. Jag tror att jag gör det så mycket för de har redan genomgått, fast mycket värre, det som vi svenskar genomgår idag – en fördrivning genom massinvandring.

    Därför har jag så svårt att känna mig som en del av detta.

    • Instämmer helt med Kalle.
      Att som Tania Roth hylla Israels expansionspolitik är som att hylla den Islamiska Statens expansion.
      Bådas politik har skapat och skapar stora flyktingströmmar i mellanöstern. Något som vi i Sverige fått betala priset för, om än med regeringens goda minne.
      Att judar möjligen är smartare än palestiner, vilket sionisterna hävdar, ger dem inte rätt att ta palestiniernas land, lika lite som EU-migranterna får ockupera våra fastigheter.

      Avvaktar med att sponsra och delta i kommande demonstrationer tills jag sett talarlistan. Har ingen lust att förknippas med sionismen.

    • Helt rätt! som dom brukar säga i amerikansk alternativmedia; ”we´re all palestinians now” – övervakade och undanträngda.

    • Ry Dawson med syrisk aktivist. Mycket sevärt, massor med fakta som vanligt:

Kommentera

