Brandfara!

brandfara


 

Mer:

9 svar

  1. Problemet är att en stor del av allmänheten uppfattar beskrivningar i MSM på ett ytligt och fragmenterat sätt. När lögnaktiga påståenden basuneras ut; fastnar intrycken i medvetandet. Därför har många en skev verklighetsbild.
    Det bestående intrycket är att rasister har tuttat på moskén, stackars oskyldiga offermuslimer, snyft…

    Att det var en självförvållad köksbrand – hur många vet det?

  2. Man har m.a.o. dragit felaktiga slutsatser i morgonsofforna. Det viktigaste för att undvika moskébränder är inte att bekämpa en påstådd islamofobi utan att hantera fritöserna med försiktighet.

    Möjligen lurar en stämning runt hörnet för att fritösen levererades utan instruktion på arabiska med en tydlig instruktion att man bör tala sanning.

    • Läste just denna passus i en aktuell budkavle, undertecknad av även en muslimsk företrädare:

      ”I våra religioner finns en etik som betonar ärlighet,…”

      • Ärlighet mot dem som tror på samma ‘gubbe’ … ja … inte mot andra.

        Jag blev så besviken på alla dem som deltog i moskéverksamheten utan att vilja tala om sanningen. Det kan jag säga gjorde mig än mer misstroende mot den sortens folk. Jag som sedan ungdomen haft kontakt med ärliga utrikes boende muslimer …

        (Dessa senare har sagt: – Synd att ni svenskar fått ta emot bottenskrapet … …)

      • Jag har också goda erfarenheter av muslimer, under en resa i Nordafrika 1966. Till syns kanske småsaker, men det var uttryck för en mänsklig omtanke och vänlighet, som har etsat sig fast i mitt minne.

        Kontrasten blir tyvärr bjärt, mot många muslimer som vi nu har fått hit till Sverige!

      • Även jag har gjort de erfarenheter som Maja och Jan beskrev!

  3. Arnstads kommentar till ovannämnda köksbrand i moské:

    ”Jag står solidarisk med mina friterade systrar och bröder” #jagärfritös

  4. Vilka är det som har fördomar?

  5. Petterssons blogg visar i dag en skärmdump från Eskilstuna islamska Dawa-center från den 26/12 2014. Inte en antydan om att det skulle kunna vara en olyckshändelse. Tvärsäkra påståenden om att det är ett ”islamofobiskt” attentat och ett angrepp på muslimer. De nyttiga idioter som kärleksbombade moskén avtackas i vederbörlig ordning. Detta budskap ligger alltså kvar ute på internet fortfarande! Dagen efter att polisen konstaterat att branden förmodligen startade i en fritös!

Kommentera

