• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

Stor julmusik

Från vårt fina grannland Norge:

8 svar

  1. Mycket vackert …tack Jan och ha en riktigt varm svensk julehögtid..!!

  2. Ha en riktigt god jul Jan och tack för alla insiktsfulla artiklar.

  3. GOD JUL, Jan och alla dina besökare!

    Och må 2015 bli ett bättre år än vi alla befarar!

    Det som senast hänt i Irland, Tyskland och Frankrike får mig fundera över om Stockholm är fredad zon, om mindre städer är i fara … Ärkebiskopen är väl totalfredad.

    Var försiktig i trafiken även om du inte kör bil!

  4. GOD JUL till Er alla!

  5. God Jul och gott nytt år till dig Jan. ”Keep up the good work” som det heter. 🙂

  6. HIMLADROTTNINGENS BILD I HEDA
    ”Åtta hundra julenätter
    såg jag tända dina ljus.
    Barn, hör vad jag täljer!
    Konungar kysste min fot.
    Glömd sitter jag. Damm höljer mig.
    Bed mig ej om vad du har kärt,
    ej om guld och ej om namn.
    Gå, förnekare!
    Blott hos den, som tror, ske under.”
    När jag hörde från bildens röda
    läppar av trä så tunga ord,
    flög på muren ett sken och jag bad:
    ”Skänk mig hellre det gyllne hjärta,
    skänk en droppe av det goda,
    kärleksrika ödmjukhet,
    som, förgätit och utan namn,
    sirat och satt dig med dok och krona
    hög och sträng på drottningstolen.
    Lär mig vörda så och besjunga
    hela den stora, ljusa värld,
    som står fylld av vingars surr,
    ängar och berg och underbara,
    ädelt visa människoverk.
    Den har tro, för vilken mycket är heligt.”
    – Verner von Heidenstam
    God jul Jan och alla i kommentatorsfältet!

  7. Jan, tack för hälsningen!

    Tack för alla dina geniala bidrag i form av texter, filmer, bildmixar, vilket allt vidgar vyer, inspirerar och utmanar.

    Du tillönskas allt gott
    Din nyvordne prenumerant

  8. Julafton, onsdag den 24 december 2014.

    YouTube: Sissel Kyrkjebø – O Helga Natt.
    Sissel – Shenandoah.
    Och många fler stycken.
    Hon sjunger fantastiskt! Konstigt att jag aldrig hört om henne förr. Tack Jan Milld. Och GOD JUL på dig.
    Tomas

Kommentera

