Extra-film om stormen

glaset

Det blev en ny film på kort varsel, om stormen i vattenglaset – den som agendajournalisten Niklas Orrenius på DN initierade mot Björn Söder. Ett drev där hela pk-kopplet sedan hakade på, med gatuvänster, regeringsmuppar och antiantisemiter i skön förening.

Den som vid sidan av Vänsterpartiets Rosanna Dinamarca och Miljöpartiets Maria Ferm ivrigast angriper Björn Söder är Willy Silberstein från Svenska Kommittén mot Antisemitism.

Silberstein, som tidigare gjort sig bemärkt i angreppen på drottning Silvia och det svenska kungahuset.  Nu är hans måltavla etniska svenskar, vilka insisterar på att de existerar.

ws

Angreppen baserar sig nog mest på en spelad dumhet, med ett politiskt syfte. Annars borde det inte vara svårt att förstå, att det bland svenska medborgare vid sidan av bl.a. judar finns även etniska svenskar.

• När Willy Silberstein säger att han är jude och att det finns judar i Sverige, då är detta inte kontroversiellt.

• Men om jag säger att jag är svensk och att det finns svenskar i Sverige, då blir detta plötsligt kontroversiellt, eller hur?

Nog är det anmärkningsvärt!

gf


Den nya filmen känns som något av ett lagarbete, initierad genom den senaste bloggtexten med alla läsarkommentarerna och bl.a. bra länktips:


gs

Värt att lyssna på är också senaste programmet av Granskning Sverige, som knyter an till drevet mot Björn Söder och den aktuella stormen i vårt svenska vattenglas. En Expressenjournalist görs svarslös:


Läs mer

Centern och Silberstein

Drottningjakten

Svensk kultur

TV4:s gränser

Läkarna maktlösa

14 svar

  1. Oj, man tackar! Tyckte själv att jag fick till den där kommentaren. ;-))

  2. Jag måste passa på att tipsa dig Jan, och även alla andra som är inne och läser här om en fantastiskt bra och intressant bok nämligen ”Babel inc” av Kerry Bolton. Jag har faktiskt inte ännu läst klart boken, jag har läst knappt tre fjärdedelar. Men jag vågar ändå sticka ut hakan och påstå att det här är bok som varje invandringskritiker och globaliseringsmotståndare bör läsa. Den är oerhört intressant, och samtidigt väldigt skrämmande, och den tar upp vilka krafter det är som ligger bakom ”mångkulturen” och globalisering. Det som står i boken är inte någonting helt nytt för mig, men det som står där gör mig ännu mera övertygad om det jag till stora delar redan visste. Det jag avser är att ”mångkultur” och globalisering till stora delar är skapat av och för den internationella storfinansen. http://www.arminius.se/bolton-kerry-babel-inc.html

  3. Det förefaller som om alla PK-iter reagerar direkt med reptilhjärnan utan någon som helst analys eller eftertanke. Den enda balanserade kommentaren står Talmannen Urban Ahlin resten blåser på om något Björn Söder aldrig sagt eller menat.

    En journalist som blir mållös, inte varje dag man får höra det. Det tyder på att PK-vurmarna inte har något att komma med ty de klarar inte av logiskt tänkande. Alltså om svenskar hävdade samma sak som exempelvis Samerna gör, då är vi rasister, fascister och nazister. Det är det som på PK-språk kallas ”Allas lika värde”.

    Silberstein kan ju försöka föra samma resonemang i Israel, då lär han bli rullad i tjära och blågula fjädrar till allmänt åtlöje.

    • Här verkar det vara på gång leken Följa John – men ingen frågar sig: Vem är John och Varför följa honom?
      Jag vill ha svar på båda frågorna – men tänker ändå inte följa med i leken.
      Löjligt alltsammans. Och det skapar ingen respekt för dem.

  4. Ja – det är mycket nu!
    Riksdagen är en lekstuga för att tävla om att chikanera Björn Söder.

    Vad händer egentligen i mitt Sverige och att dessa personer som beter sig på detta sätt styr Sverige. Jag blir mörkrädd och skräms men kommer förstås ändå mer besluten att rösta på SVERIGEDEMOKRATERNA – det enda vettiga riksdagspartiet.
    Dinamarca kan åka tillbaka till sitt eget land och gorma!

  5. Janne! Jo, jag kunde inte hitta länken till den film du beskriver här? Har du glömt den eller är det jag som är blind?

    Mvh Bosse H.

Kommentera

