S-demokraterna

sap48

Behöver Sverige längre SAP – Socialdemokratiska Arbetarepartiet?

För det tidigare SAP var svenska arbetares situation – deras intressen och önskemål, känslor och åsikter – en självklar utgångspunkt. De skulle ges en röst, de skulle synliggöras.

Således kamp för demokrati, genom allmän och lika rösträtt.

Således kamp för social trygghet och rättvisa.

vitman

Nu lever vi i en ny tid.  Vänsterns tidigare «hjälte» – den svenske arbetaren – är nästan försvunnen. I den mån han inte är helt bortglömd så är allt plötsligt fel med honom:

• Han har fel kön – är ju en man

• Han har fel hudfärg – är ju vit

• Han har fel sexuell läggning – är heterosexuell

• Han har fel etnicitet – är svensk

• Han har fel åsikter – han är «rasist».

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I denna radikalt nya tid har också partiet Socialdemokraterna förändrats. Dess ledare Stefan Löfven har deklarerat att «det finns inte vi och dom»,  han ifrågasätter att vi svenskar överhuvudtaget existerar och stämplar som ”fascister” dem som tycker något annat.

Vid sin sida har han

ma

Magdalena Andersson, som inte tycker något annat.

Morgan Johansson, som tycker att en årlig invandring motsvarande 1% av Sveriges befolkning är lite.

Ardalan Shekarabi, en asylmissbrukare som gjorts till minister.

SAP har en partiledning som arbetar för en helt extrem massinvandring, med innebörden att

• svenska folket byts ut

• Sverige blir än mer överbefolkat

• vårt sociala trygghetssystem överbelastas och raseras

• nya orättvisor införs, genom särskilda förmåner åt illegala utlänningar

Till detta kommer en antidemokratisk hållning, genom hetsandet mot och det rutinmässiga förtalet av meningsmotståndare.


tummened

Hur mycket har dagens SAP gemensamt med det tidigare SAP? Inte mycket! Dagens SAP representerar mer ett förtryck än en kamp för demokrati, trygghet och rättvisa.

Av dagens riksdagspartier är det nog Sverigedemokraterna som närmast motsvarar den tidiga socialdemokratin.


sverigesvets2

Julia Caesar på Snaphanen i december, under rubriken ”En svetsares fall”:

”Sju partier driver sedan decennier en besinningslös massinvandring som skadar Sverige, och de är eniga om att fortsätta den. De gör vad som helst för att isolera det åttonde partiet, SD, som har fräckheten att påpeka att kejsaren är naken.

Ett förtydligande: Sjupartiet gör vad som helst för att fortsätta sin destruktiva politik, inklusive att förstöra Sverige. I decennier har de byggt upp sådana berg av lögner att det i praktiken är omöjligt för dem att trassla sig ut utan att förlora ansikte och prestige. Hur orka erkänna att man har fört svenska folket bakom ljuset i mer än fyrtio år? När man har sjunkit så djupt i lögnträsket som sjupartiet har gjort har man fjärmat sig från verkligheten så länge att man älskar sin fångenskap, kallar den för frihet och hatar blotta tanken på befrielse. Exakt så har det sett ut i alla diktaturer strax före sammanbrottet. Skillnaden är att Sverige inte är en diktatur. Här bygger människor sin fångenskap alldeles frivilligt.

Politikerna i sjupartiet är som alla lögnare fullkomligt desperata, och allra mest skräckslagna är de för att förlora makten och tvingas erkänna vad de har gjort mot Sverige och svenska folket. I det hörn de har målat in sig i sitter de som sina egna kombinerade fångar och fångvaktare, hjälplöst mumlande besvärjelser om ‘värdegrund’, ‘människosyn’ och ‘allas lika värde’.

I sin maktberusning har de trott sig kapabla att hata SD och deras nästan en miljon väljare så att allihop går upp i gasform och förintas. Om de bara gräver skyttegravarna djupare, om de bara skriker sina falska trollformler ännu högre ska det nog lyckas. De är så till den grad vilseförda att de tror att det är möjligt att hur länge som helst gå en emot en stark och växande folkopinion.

I de läget kommer Sverigedemokraterna …”

mkmuren

”Varje tid har sina folkrörelser som svarar mot samhällsbehov och riktningar i opinionen. Vid förrförra sekelskiftet växte sig nykterhetsrörelsen och arbetarrörelsen starka. När industrisamhället har övergått i tjänstesamhället som har övergått i IT-samhället har arbetarrörelsen spelat ut sin roll – under senare år har avvecklingen letts av energiska insatser från utplåningsexperterna Mona Sahlin, Håkan Juholt och nu Stefan Löfven. Nya tider skapar nya behov, nya folkrörelser. Vår tids folkrörelser är de nationalistiska partierna som kämpar för att bevara sina länder, civilisationer, traditioner, språk och kultur. De växer i hela Europa.»


kejsaren2

Marika Formgren ser också en  potential för Sverigedemokraterna:

«…det går en avgrundsklyfta mellan SD och de andra partierna. Men jag tror inte att klyftan egentligen handlar om ‘synen på alla människors lika värde’, eller ens invandringspolitiken. Jag tror att den främsta orsaken till klyftan är att alla de andra partierna har accepterat och anpassat sig efter mediekratin och medielogiken, medan SD inte har gjort det.

Detta gör att SD har en potential som inget annat parti i Sverige i dag att faktiskt stå för demokrati, i bemärkelsen att lyssna på väljare och partimedlemmar och anpassa sig efter dessas, snarare än journalistkårens, åsikter. «

«Men det handlar än så länge bara om en potential, och utvecklingen kan lika gärna gå åt andra hållet. För samtidigt som SD på ett befriande sätt motiverar sitt röstande i budgetfrågan med att ‘det var det här våra väljare ville’ (en formulering vi borde få höra mycket oftare från alla partier), så finns i partiet tendenser till toppstyrning och ett förakt från partiledningen gentemot gräsrötterna (minns Linus Bylunds ord om ”idioter, bonnläppar och rasister”).»

 «När jag i våras besökte den konservativa studentföreningen Heimdal var det en Heimdalit som jämförde Sverigedemokraternas utveckling med den tidiga socialdemokratin i Sverige. Han såg samma potential att växa och bli en betydande och inflytelserik folkrörelse, och han såg samma desperata reaktionsmönster från etablerad makt och överhet, samma försök att skrämma till tystnad, frysa ut, håna och mobba och till och med lagstifta emot

«…om jag har rätt i att mediekratin har gjort att den svenska partidemokratin är på dekis, och att SD är det enda undantaget från regeln, då har partiet kanske en framgångssaga av socialdemokratiska mått framför sig.”

«Jag ansluter mig alltså till dem som tror att SD har potentialen att upprepa Socialdemokraternas enorma framgångar från förra seklet. Liksom S då var ensamma om att driva frågan om mänskliga och drägliga villkor för den växande skaran av arbetare, är SD i dag ensamma om att lyssna på vad svenska folket faktiskt vill, i stället för att ängsligt försöka blidka en grupp av journalister och andra elittyckare som lever ett isolerat liv i Stockholms innerstad och har dålig koll på vad som händer i övriga landet (eller ens i förorter några kilometer bort).”

abnej


Min egen hållning till Sverigedemokraterna kan nu som tidigare  sammanfattas i ”kritiskt stöd”.

Som trogna läsare av BGF-sidan och denna blogg redan vet är jag kritisk till partiets extrema sionism och än mer till SD:s stöd för Bildt-Sjöstedts ryssfientlighet, med sanktioner mot Ryssland. Jag har dessutom haft mina reservationer mot Jimmie Åkessons benägenhet att söka gillande från våra politiska fiender.

Vad som hänt sedan valet och med Mattias Karlsson som frontnamn är dock mycket hoppingivande! Med sin nuvarande offensiva linje förtjänar Sverigedemokraterna allt stöd! Med ett sådant SD kan både partiet och Sverige ha en framtid.

Säkert är att Socialdemokratin nu gjort sitt inom svensk politik.

lavinen

 

27 svar

  1. Jan, kan du förklara lite mer detaljerat: … ”kritisk till partiets extrema sionism och än mer till SD:s stöd för Bildt-Sjöstedts ryssfientlighet, med sanktioner mot Ryssland” …?

    Om detta med extrem sionism och ryssfientlighet stämmer innebär det ju att SD står på samma sida som de inom NWO m fl organisationer. Och då spelar ju ingenting vi andra gör något alls. Eller hur?

    • SD-sionismen har jag varit inne på i flera inlägg, t ex detta:
      https://janmilld.wordpress.com/2014/05/31/israeldemokraterna/

      På valvakan i september poserade Jomshof med Israels flagga, andra stod i kö för att få göra detsamma. Så där är bilden otvetydig.

      Beträffande stödet åt de sanktioner mot Ryssland som samtliga i Sjuklövern står bakom kan jag just nu inte komma på någon länk, men kolla annars själv med Julia Kronlid.

      Verkligheten är komplicerad, och vi är alla hänvisade till att gripa efter de halmstrån som erbjuds. Det senaste från SD förtjänar allt stöd!

      • Tack, Jan, jag tror att det ligger mycket bakom olika ageranden. Även SD spelar ett spel för … OK, kalla det gallerier. Men ibland undrar jag om inte SD gör som jag själv skulle göra och ta avstånd från X genom att föra fram signaler som stöder Y. Hur många israeler flyr till Sverige? Hur många judar flyr härifrån? Kent E har inte den betydelse för SDs politik som många har fått för sig. Eller?

        Ja, verkligheten är komplicerad.

      • Som svar till Vauen, on december 10, 2014 at 12:24565:

        Ja, det var verkligen en gedigen artikel, som måste ha tagit många timmars klippande och klistrande och tilläggande även i år.

        Det verkar nästan som om halva Sveriges befolkning är judar utan att vi andra vetat om det – dvs namnkunniga sådana och inga okända ute i byarna. Som det ser ut av artikeln ligger den huvudsakliga makten i Sverige i judars händer och vad man än röstar på i våra val så faller det ut till förmån för landets judar. Och som det ser ut är alla dessa falska och … ja, Gu’vetva’.

        Nu har jag bara ögnat igenom artikeln, måste jag säga, men jag ska läsa mer noggrant senare. En del uppgifter har jag läst förut så …

        Tänk, det slog mig en sak: Vi har i alla dessa tider haft så många judar här utan att det skadat ‘vanliga’ svenskar på gator och torg och … det är först nu senaste 15-20 åren som våldsbrotten ökat så enormt. Det är väl ändå tur – och lyckosamt – att judar torde vara mer intresserade av penningar än våldtäkter och andra kroppsskador.

        Får jag också tala om att jag gick ut ur Svenska kyrkan på grund av att denna lär ut och är större anhängare av Gamla Testamentet än det Nya som är kristenhetens egentliga Bibel.

        (Att som Helle Klein, också nämnd i artikeln, svänga sig mellan religionerna är väl klart – hon tillhör ju egentligen ett helt annat gäng vilket hörs och syns på henne. Och då menar jag det som håller till på baksidan av Livet …)

    • Fru talman! Jag vill börja med att uttrycka min oro – jag tror att vi är eniga om den i denna kammare – över Rysslands agerande. Som jag nämnde i min inledning anser jag inte att Rysslands motiv till ett ingripande är försvarbara. Om man nu vill skydda den rysktalande befolkningen finns det mycket bättre vägar att gå än att ge mandat till ett militärt ingripande i Ukraina och med militärmakt ta kontrollen över Krimhalvön. På Krimhalvön är dessutom inte de rysktalande någon utsatt minoritet, utan de är i majoritet. Är det några som är i minoritet på Krimhalvön är det krimtatarerna. Ryssland har inget folkrättsligt mandat att inkräkta på Ukrainas suveränitet och territoriella integritet. Även om det, som jag tidigare nämnt, finns fog för kritik mot den nya regeringen i Kiev är det ju inte så att den rysktalande befolkningens existens i Ukraina är hotad. Oavsett vad man anser om vilka krav som ska ställas på Ukraina gällande ett EU-närmande, som jag får gå närmare in på i mitt nästa anförande, måste vägvalet ligga hos folket i Ukraina och inte vara upp till hot från Ryssland. Det är tydligt att Rysslands agerande är oacceptabelt och bör ge konsekvenser i form av olika sanktioner

      Julia Kronlid i riksdagen

      • Kronlid borde kanske tillagt att Ryssland gör exakt som vilken annan nation som helst i samma situation. Till saken hör att hade detta hänt i t ex Kanada hade Sverige ivrigt stött USA om man bombat skiten ur en ponerad junta som gjort en statskupp om den haft en USA-fientlig regim i Ottawa. Att Ryssland agerat så återhållsamt i Ukraina beror på att man vet att juntan i Kiev har svagt stöd bland befolkningen i Ukraina och att det snart bådar nya tider när juntan faller. Putin som den schackspelare han är vet givetvis allt detta och gör bara vad som krävs för att skydda den rysktalande delen från ett folkmord från högernationalisterna i väst som skjuter med artilleri på sjukhus och bostadsområden o östra Ukraina.

      • Tack för den hjälpen, Ola!

        Till det som Julia Kronlid anför kan påpekas att om Ryssland inte ingripit på Krim skulle samma öde ha kunna drabba krimborna som nu de boende östra Ukraina. Det borde inte vara svårt för någon att acceptera att Krim återgår till Ryssland, när det är vad en stor majoritet av de boende där önskar.

      • Tack, Ola, och jag anser att SD-ledamöter borde läsa på lite bättre innan de ger sig upp i talarstolar. Det finns som många ‘gravade hundar’ lite varstans.

      • Ber att få tacka för denna ypperliga länk. Mycket klargörande. Nu är SD det vi har men i grunden är jag djupt kritisk till deras fanatiska Sionism.

        Det står klart efter att ha läst länken ovan att det man kallar utrensning mot rasism säker haft en hel del att göra med att rensa ut potentiella hot mot denna fanatism. Kasselstrand, en mycket lovande politiker, liksom Hanhe, som följt sin inre övertygelse (inte penningens) att Palestina faktiskt är landet som judarna sedan ockuperade och det minsta man kan begära är att det åtminstone är två stater.

        I grunden är Israel en olaglig stat eftersom man kan inte bara bestämma, med stöd av FN, att bilda en stat i ett annat land. Det är inte rimligt.

        En fråga som infinner sig är: Hur är det möjligt för två bröder och några fanatiska sionistiska Goijer att helt ta över ett parti såsom man gjort? Kanske är det så lätt som att man bara behöver styra 3-4 namn sedan rensar man ut sina motståndare. Någon som funderat på varför Järnrören läckte ut och Almkvist, Westling, tvingades bort. Patrik Ehn, Kasselstrand, osv. I ett parti styr dock inte penningen, vilket den gör i media och näringsliv. Därför är jag förvånad att man lyckats driva igenom denna linje eftersom det inte är pengar som styr i partiet.

        Någon tanke om det?

  2. Toppenintressant blog du gör Jan, jag läser varje inlägg du gör! Ikväll var det på topp tycker jag, liksom igår.

    ”«…det går en avgrundsklyfta mellan SD och de andra partierna. Men jag tror inte att klyftan egentligen handlar om ‘synen på alla människors lika värde’, eller ens invandringspolitiken. Jag tror att den främsta orsaken till klyftan är att alla de andra partierna har accepterat och anpassat sig efter mediekratin och medielogiken, medan SD inte har gjort det.”

    Jag håller med om detta. Jag ser kampen mot kulturmarxismen som den viktigaste gärningen. Invandringen är bara en del av det.

  3. Reblogga detta på Lidenkatten och kommenterade:
    Sossar… Fnyser av förakt!!!
    SD, ja! SvP JA!!

  4. Apropå varningstriangeln, så misstänker jag att PK-maffian och tokfeministerna hoppas på att den svenske arbetaren gräver sin egen grav!

  5. ”Hur orka erkänna att man fört svenska folket bakom ljuset i mer än fyrtio år?” Denna mening av Julia Caesar vägrar att lämna mitt huvud! Den förklarar så mycket av varför det ser ut som det gör i dagens Sverige. Det går inte att backa av prestigeskäl, därför föder den ena lögnen den andra. De lever nu i en bubbla, en fantasivärld och ingen får under några som helst omständigheter tillåtas peta hål på den bubblan. Då rasar ju hela bygget och livslögnen avslöjas. Därav desperationen och okvädningsorden! De kämpar för sin överlevnad!

    • Mitt i prick!

      • Instämmer fullständigt!

        För tjugo år sedan upplevde jag det oerhörda väljarföraktet på nära håll från en ‘höjdare’, som trodde att jag tillhörde ‘dem’. Senare förstod jag (genom nära erfarenhet) att politiken gav enorma privata tillgångar om man lade orden rätt … dvs … tja, alla förstår.

      • Bra beskrivet!

  6. Ursäkta, Jan, det var väl här som jag skulle placerat mitt senaste inlägg i tråden …

    Men jag vill uppmana alla att tänka självständigt och använda både intelligens och förnuft och inte följa bekvämlighetens väg. Inte falla in i det så vanliga: Är man inte EMOT dem så måste man vara FÖR dem.

    Detta är något jag vägrar och går min egen väg som jag alltid gjort. Därmed är jag inte neutral eller likgiltig – ord som missbrukats och också tillskrivs svenskar. … … …

    • Se även denna filmsnutt från SD:s valvaka i september:

      När jag satt i partistyrelsen för SD 2004-05 var det en mycket hård uppdelning i två fraktioner, men på båda sidorna fanns militanta sionister. Så är det nog inom politiken överhuvudtaget: man vill behärska hela spelplanen.

      Massinvandringen och mångkulturen, med de problem det skapar, drivs fram av agendajudar som Barbara Spectre, Peter Wolodarski m.fl. Man skapar ett problem och kan sedan även dyka upp för att erbjuda en lösning på det.

      • Ja, exakt så är det. Tes, anti-tes, syntes. Det är så underbart att imman fallit från glasögonen. Önskade att alla hade tid att kunna sätta sig in i detta för det blir lättare att se vad de håller på med sedan.

        Mår faktiskt lite illa när jag ser dessa inslag. Så djup tragiskt. Ett svenskt parti som har ett främmande lands flagga på valvakan. Letade nästan efter kräkshinken. Fy f*n säger jag när man vet vad de håller på med dessa agendajudar.

      • Jan, jag förstår att du sitter inne med så mycket som du inte kan göra officiellt … och ingen tvingar dig. Jag är bara en reflekterande varelse som föddes nyfiken och fortsatte med det – samt född med rättstänkande och moral inbyggt i ryggraden. Har förmånen att ilska rinner av mig eller kan skakas bort …

        Denna ‘underbara’ Barbara – betrakta hennes ögon! Gör samma med Helle Klein om det går. Det finns många fler som man kan se och höra via nätet … Dra slutsatser! Det har jag gjort.

  7. Var är GandalfGra?

  8. Nu har hr Statsminister Lövén gjort ett nytt lappkast. Efter att LO basen morrat ändrar sig den fd Metallbasen och överger MP. Fast bara i valet sen ska äktenskapet bestå, eller….. Här har vi en gemensam nämnare i Sahlin, Juholt och Lövén, ogenomtänkta uttalanden utan samanhang och sanning. Bara ett j-vla hattande hit och dit.

    (S) har förlorat folkets förtroende, man gör det när man ljuger, när man försöker slå i sina väljare den ena lögnen efter den andra då slår det tillbaka. Det gäller alla partier inklusive (SD), Alliansen ligger lite bättre till men är på väg att förstöra sitt förtroendekapital. Ska den nya (M) ledarinnan försöka fortsätta i Stridshingstens spår, då blir det uppror inom (M).

    Riksdagscirkusen lär fortsätta och kommer att svärta ner vårt anrika land, inte bara i anseende utan även ekonomiskt också. Utrblivna investeringar, bristande förtroende m.m. En ny bananrepublik med kungahus och utan bananer bara en samling byfånar hämtat från en Åsa-Nissefilm. Nåväl vi kommer att få mycket att skriva om.

    Jag är också starkt mot sionismen och agendajudars förehavanden, men just nu är SD allt vi har, den sista livflotten innan undergången. Vi får se vad SD går för den dagen de ska ta ansvar på riktigt. SD kan mycket väl få uppdraget att bilda regering 2018 om Riksdagen finns kvar då.

    • Instämmer! I nuvarande situation ska SD ha vårt stöd.

      För min del vill jag bidraga med en tabloid – hoppas bara att Löfven inte ändrar sig även beträffande extravalet den 22 mars.

      Idag återstår fortfarande drygt två veckor fram till den 29 december.

      Tre personer har hittills anmält sig som utdelare…
      Se vidare: http://www.bgf.nu/opinionsbildarna/

Kommentera

