November

November är årets mörkaste, dystraste och svåraste månad.

Det känns tydligare ju äldre man blir.

Hur kämpa sig igenom?

I helgen ska jag lägga ut två stapeldiagram, som åskådliggör hur vi då har tagit oss s.a.s. över puckeln, hur det då är färre novemberdagar kvar i år än vad vi redan har klarat av.

Fram tills dess vill jag bjuda på litet musik av min favorit Jerry Williams, som med olika inspelningar av låten ”It keeps rainin” hjälper i varje fall mig igenom denna värstingmånad:

https://janmilld.wordpress.com/nostalgi/


 

 PS

12 svar

  1. Idag var det en underbar dag i trädgården. Solen sken och det var vindstilla. Jag skördade mangold och jordärtskockor.
    Mums vilka goda och nyttiga rätter man kan laga!

  2. Lite höstlig melankoli från det svunna 70-talet. Det märkliga instrumentet mellotron, som lustigt nog verkar ha fått en renässans under senare år, är väl närmast perfekt för att framkalla just lite dystra men vackra höststämningar.

  3. I brist på tillräckligt med solljus är det bra att kompensera med att äta extra D-vitamin. Det piggar upp, jag lovar. Se bara till att ta en högkvalitativ sort som t ex Solgars.

    Flyttade själv till Thailand i somras och upplever min bästa november någonsin. Regnperioden är slut och tar bågen längs med havet i solsken varje morgon. Borde vara fler förunnat.

  4. Lite bra svensk höstmusik från 1994. 🙂

  5. @Sofia – På en annan sajt skrev jag att Exponerat var kontrollerat av sionister och bl a gav jag den här länken som stöd för påståendet:
    https://www.nordfront.se/judisk-makt-anhangare-aven-pa-exponerat.smr
    Tydligen läste red. på Exponerat den sajten för efter det blev jag avstängd. En bekräftelse så god som någon på att påståendet är korrekt.

  6. Får jag bjuda på blandad underhållning. Först en vacker bild av vårt Sverige från tiden strax innan invandringen suddade ut vår kultur. Vintersaga; av och med Ted Ström: http://www.youtube.com/watch?v=D1oN97OMyW4
    Förr svartlistade Sveriges radio moraliskt anstötlig musik. Numera vimlar det av grova könsord i P3 och i Nyheterna i P1 diskuteras den s.k. g-punkten. Kriteriet för svartlistning är nu skiftat till det politiskt misshagliga. Ett exempel är när Owe Thörnqvist sjunger om hur hans familj fått lida för mångkulturen. Sverigebesöket: http://www.youtube.com/watch?v=drXDFQaok1U#t=116
    Från Färöarna kan vi få en uppfattning om hur det kunde låta i Norden för 1000 år sedan. Här dansar man långdans och sjunger om Olav Tryggvasons skepp Ormen långe: http://www.youtube.com/watch?v=Bts_v9mqv3g
    Slutligen en parodisk variant av en Gessle-låt som inte heller den spelas i Sveriges radio. Här kommer alla flyktingarna, på en och samma gång. Rahowas Vittnen: https://www.youtube.com/watch?v=jmCdQwRBj-U#t=68

  7. Hur kämpa sig igenom mörka november, frågar sig Jan.
    ”Vintersaga” med Ted Ström motsvarar nog det stämningsläget.
    Vacker visa och skön konst!

Kommentera

