Rättviksutdelningar

furudal

Vi har ju haft perfekt väder för tabloidutdelande senaste veckan. Här en rapport från Rättviks kommun.

Furudal med omnejd har vi delat upp mellan oss, fyra ortsbor, där är nu utdelat.

I tisdags var min plan att ta cykeln till Boda Kyrkby, en sträcka på 20 kilometer från Furudal. Jag har ju tidigare i livet t ex gjort cyklingar från Kungsängen till Västerås, en sträcka på över 80 kilometer.  Det har gått utmärkt, med förutsättningen att vara tränad, ha tid på sig och kunna använda småvägar.

Den här gången blev det tungt, som en evig uppförsbacke med motvind, dessutom smal bilväg med ganska tät trafik. Innan kommen halvvägs kändes det som att jag kanske tagit mig vatten över huvudet.

vag301

Efter drygt två timmar var jag ändå framme och kunde börja lägga i lådorna.

På ett ställe kom en kvinna emot mig, yttrande sig fientligt om ”nazi-propaganda”. På radion hade hon hört något om en utdelning som Svenskarnas Parti gjort i Mora.

Jag förklarade att tabloiden var partipolitiskt fristående, vilket kvinnan först inte ville ta till sig: är man nazist, då förnekar man, argumenterade hon. Jag frågade då om hon själv var nazist, och fick ett nekande svar. Jag manade henne att läsa innantill i tabloiden.  Sagt fick jag också att jag var 70 år fyllda och gjort mig stort besvär för att få ut tabloiderna till de boende i Boda Kyrkby.

Det visade sig att hon själv förmodligen skulle komma att rösta SD. Innan vi skildes åt önskade hon mig lycka till med det fortsatta utdelandet.

bodakyrkby

Under veckan har jag också tillsammans två andra furudalingar gjort en bilresa till Rättvik, tätorten,  och tillsammans fått ut ca 500 exemplar där och utmed vägen. Kommer möjligen att följas upp senare, med ett nytt besök – även om vi tycker att det där bör kunna finnas personer där som klarar utdelandet själva.

Detta är den fjärde tabloiden för hushållsutdelning. Inte minst har dessa tabloider delats ut i Dalarna. De har också bidragit påtagligt till positiva resultat för Sverigedemokraterna, både i väljarstöd och nya medlemmar. Nu visar sig dock att dessa värvade inte kan medverka till utdelande av nya tabloider – ett direktiv har nämligen utgått från partiet centralt, mot medverkan i sådan verksamhet.

Paradoxalt, eller hur?

rvik

Läs mer

Reaktioner

Tabloidhistoria

Borlängebor röstade SD

SD-röster i Dalarna

2 svar

  1. Vad är det för fel på Sd?
    När någon försöker och troligen lyckas bra med att ge Sd draghjälp då tackar dom på detta sättet.
    Det är likadant med Alfsson och hans blogg.
    Jag förstår inte tänket, är dom rädda för att dom inte ska få dominera i toppen, eller hur f–n tänker dom?
    Och dom själva hör man inget ifrån, det måste ju finnas en bättre väg att gå en denna tystnad ifrån ledningen.
    Min idé om det här är att tex du Jan och Alfsson, Stefan Thorsell , några som är uteslutna ur Sd skulle starta ett helt nytt parti, för ni har mycket sundare idéer än Sd, ledningen, ni är helt klart på rätt väg.
    Jag tror att många Sd, are skulle lägga sin röst på er för att dom helt enkelt känner igen sig i det ni säger.
    Bara en sån sak som att krypa för media detta får ju bara inte förekomma, vi har inget att be om ursäkt för.
    Jag tänker rösta på Sd, helt enkelt för att dom är minst sämst av de övriga sju partierna.Jag är säker på att om Sd hade skött sina kort rätt så hade dom fått minst 20% i valet som kommer.
    Pelle

Kommentera

