• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

TV-journalistik

Här kommer två filmer med anknytning till TV-journalistik.

1.

En ny kortfilm som jag själv tillverkat – reflexioner utifrån Rapports årskrönika 2013 (en idag putsad version, jämfört med den som lades ut igår):

2.

Denna film om amerikansk lokal-TV.

Det anmärkningsvärda, tycker jag, är inte bara att man på så många håll upprepar samma budskap – påfallande är också med vilken inlevelse det levereras. Uppläsarna är ju som skådespelare.

Mina associationer går till Badad-Bob, trogen sin uppdragsgivare.

bbob

jmkFör övrigt anser jag att Karthago…

2 svar

  1. Kärrtorp 131222 var en manifestation för mötesfrihet och demonstrationsfrihet för vissa, ej för alla! En protest mot den del av det politiska våldet som utgör mindre än 5% av allt politiskt våld i Sverige! Men framförallt var det ett forum för hat mot ett demokratiskt valt riksdagsparti! Ett ovärdigt spektakel med andra ord!

  2. Hej, Jan. Även i denna film, som i så många andra du har gjort, gör du samma iakttagelser som jag.

    Exempelvis att man i nyhetsprogram från SVT lägger skulden för gasattacken i Syrien på den syriska regimen utan att det har bevisats. Jag har nu hört det två gånger i SVT de senaste två veckorna. Det gör mig så upprörd! Det sorgliga är ju att så många svenskar inhämtar i stort sett alla sina nyheter från dessa nyhetssändningar och därmed får en falsk bild av vad som egentligen sker i världen.

Kommentera

