Ryssland

pekare

Under veckan som gick var jag i Sankt Petersburg, tillsammans med min resekompis Karin Svensson. Det förklarar att jag inte hunnit med alla mejl på sistone.

Det gör också att jag under den närmaste tiden kommer att vara upptagen med ett sätta ihop en ganska omfattande reserapport för min hemsida. En ambition med den ska vara att skrapa på viss stelbenthet från såväl svensk som rysk sida.

Delar av reserapporten kommer snart att läggas ut här på bloggen.

kkyrka2

 

6 svar

  1. Detta ser jag fram emot

  2. Mycket intressant.

  3. Tycker det är sjukt mycket Putinhyllande bland svenska nationalister och invandringskritiker. De flesta verkar inte ha någon aning om vad han egentligen står för eller hur det är där överhuvudtaget!

  4. Hej Janne!
    Jag har en fråga till dig som har varit invandringskritiker länge:
    Upplever du på något sätt att media har blivit allt mer präglade av ”agendasättande” och ”opinionsbildande” texter jämfört med, låt säga år 1999.

    Det kan såklart vara jag själv som upplever det så i och med att jag vid den tidpunkten fortfarande levde i villfarelsen att journalister är objektiva. Eller också så var de faktiskt (mer) objektiva tidigare.

    • Jämför Peter Wolodarskis uttalade målsättning om ”agendasättande journalistik” och hur DN sedan gått på kring romer mm.

      Jämför vad Thoralf tar upp här om Aftonbladets och Expos Stasimetoder, med det som jag tagit upp om Expos tidigare agerande.

      Tyvärr verkar det blir bara värre och värre.

Kommentera

