Dokumentlös stoppad

SONY DSC

Häromdagen fick jag besök av en papperslös – det uppskattades inte!
En ovälkommen inkräktare!

Problemet är ju i det här fallet inte en enskild individ – en sådan skulle möjligen kunna domesticeras.

Nej, problemet är det demografiska perspektivet. Prognosen kan här bli en mycket snabb förökning – med konsekvenser för hela huset, i form av inbrott i matförråd, nedskräpning, smittspridning (erfarenheterna från år 1350 förskräcker!), skadade ledningar och andra problem.

Det blir därför nödvändigt att ”stämma i bäcken” och s.a.s. mota Olle i grind.

Möjligen skulle Göran Greider och andra här finna mitt agerande obehagligt och stridande mot principen om alla arters lika värde. Möjligen kan pk-iter anklaga mig  för att var en artist, som skiljer på ”vi och dom”.

ratc

Där måste jag nog erkänna mig skyldig.  Visst är jag revirhävdande och visst bedömer jag andra arter efter deras inverkan på min egen tillvaro.

Jo, jag känner till invändningen: det är inte belagt att alla möss skitar ned och förstör. Man ska inte dra alla möss över en kam. Min utgångspunkt är generaliserande och fördomsfull.

För mig räcker det dock med att många möss agerar så. Tillräckligt många för att skapa en hög sannolikhet för problem om jag låter dem hållas.

kattmus

2 svar

  1. Utmärkt liknelse Milld!
    Dags för alla med självbevarelsedriften i behåll att kräva en beslutande folkomröstning för en omprioritering av de ämnen som behandlas i Riksdagen. Grundlagen och Den Allmänna värnplikten måste återställas, och övriga svenska verkningslösa lagar skärpas betydligt och polisen måste få utökade befogenheter. Inse, att till sist blir det de som vinner det förintelsekrig som jag tror är på väg på många håll (även) i Europa, som kommer att bestämma vad som skall gälla. För så har det alltid varit.
    / Förbannad Pensionär

  2. Ha ha, klockren jämförelse.
    Stämmer man inte i bäcken i tid så får man lätt problem.
    Men Greider låter säkert råttorna vara hemma hos sig, åtminstone officiellt:)

Kommentera

