Siljan runt?

siljan
Tidigare skrev jag om att jag, som ett led i min hälsomässiga comeback, hade planer på att cykla Siljan runt. Det är ju ett företag som kräver en del organiserande och ekonomiska satsningar, då det förutsätter flera övernattningar. Dessutom ligger jag efter med arbetet i trädgården och kåken. Så det blir nog inte av i år.

oresjon

Däremot har jag redan cyklat en annan sjö runt – Oresjön. En sträcka på 2 mil i kuperad terräng. Dessutom än vända från Furudal till Boda Kyrkby – en sträcka på nära 5 mil fram och åter.

Cyklingar som jag gjort i samband med utdelande av den nya tabloiden.  Det känns bra för både kropp och själ. Precis som tidigare.

Ett raktigenom ideellt arbete.  Extra bra känns det i vetskap om att ungefär samtidigt andra sverigevänner runtom i landet ägnar sig åt samma sak!

morkt

Mindre bra känns att Transportstyrelsen nu, efter inrådan av läkare, drar mitt körkort.

Visserligen är jag sedan länge cykelentusiast, men på längre sträckor, vid dåligt väder och när man ska transportera prylar förslår inte cykel. Som boende i glesbygd är jag beroende av bil.

Så vad göra?

flakmoppe

epa

Ska jag investera i en flakmoped eller en ”Epa-traktor”?

Det skulle framtvinga ständiga omkörningar på smala vägar och verkligen gå ut över trafiksäkerheten…

Idag beställde jag i alla fall ett nytt id-kort på banken.

kattungen

10 svar

  1. Janne kommer du ihg mig? Tommy Bronder p huggarvgen fr minst 15 sedan. Vi skickade ut Blgulafrgor i hemliga paket. Och du fick hela huset att se ut som en negerstation. RASIST vart sprejad p din gavel . Man tnker redan d! Jag lser dina inlgg. Men blir ocks vansinnig p Avpixlatredaktionen Dom hatar mig fr att jag inte gillar judar Date: Fri, 28 Jun 2013 10:01:38 +0000 To: tommy.bronder@live.se

    • Javisst kommer jag ihåg dig Tommy – fritänkare redan då. Minns inte att du bodde på Huggarvägen, men att du körde buss på Ribby som jag. Var håller du hus nu?

  2. bra Jan, cykla på. Mycket bra motion.

  3. Janne kör du periodisk fasta , det verkar ju vara bra mot mycket.
    Tycker du ska kolla upp det, men fråga läkaren eftersom du haft hälsoproblem, så att det är ok.

    Det är ju bra om man har höga blodfetter osv

  4. Kul att du repat dig så pass mycket. Jag antar att läkaren har bedömt att din kognitiva förmåga är nedsatt så det i en del avseenden blir vanskligt för dig att köra bil. Det behöver ju inte vara för evighet du kan även senare uppfylla kriterierna dvs att det skett en läkning sedan är jag inte insatt i dinna skador som uppstod lycka till ett väldigt bra jobb har ni gjort med att se till att tabloiderna har skickats till dom som åtagits sig som utdelare.

  5. Huggarvägen bodde man oxå för 2 årsen, sen blev de sorunda:)
    Pö om pö med kortet, men de finns alltid utvägar om något strular:)

Kommentera

