AB-kultur

abbrand 

Uppgifter förekommer nu om att kvällstidningarna Aftonbladet och Expressen betalt ungdomar i ”förorten” för att bränna bilar och filma bränderna.

Vilken trovärdighet kan sådana uppgifter ha?

ettan

Klart är att – om de stämmer – det för Aftonbladets del inte är första gången som man medverkar i denna typ av fejk-journalistik. Den 14 januari 1998 gick AB ut med en rubrik: ”Här hotar nazister polischefen utanför hans hem”.

 husbyartiklar

Klart är också att Aftonbladets kultursida givit utrymme för serie artiklar som tar stenkastarna i försvar. Uppenbarligen ser inte AB-redaktörerna särskilt allvarligt på förstörelsen och polishatet.  Våldsverkarna ses – trots att många av dem är i 12-årsåldern – som politiska aktörer, arbetande för samhällsförändringar till det bättre. De är ”frustrerade”, har inte haft något annat val än våldet.

I artiklarna odlas en offerroll.

forstaelse

 Här finns ju en logik.

AB kultur har bedrivit en kampanj mot invandringskritiska webbsidor under vinjetten ”Granska skiten”. Meningsmotståndare är ”skit” och ”ej rumsrena”. Med sådana ska man inte kommunicera, inte debattera.

AB och dess kulturskribenter ser sig själva som bättre människor än andra, i kraft av vilket de får rätt att sätta negativa epitet på meningsmotståndare. Dessa kan således avfärdas som ”extremister”.

Men ska man ringa in något objektivt kriterium på extremism, så är det väl att vägra prata med företrädare för andra åsikter, då är det väl att hylla våldsmetoder!

Sedan framställer sig Åsa Linderborg själv som offer, som förföljd.

forfoljd 

Om man inte längre kan tala med varandra, vad blir det då som återstår? Jo, nävrätten och det öppna våldet. I förlängningen segrar då den som är fysiskt och militärt starkast, mest brutal och hänsynslös.

Det fanns en tid då Sverige i världen representerade  demokrati och förnuft, fred och försoning. Den tiden är uppenbarligen förbi.  Vi har nu fått en ”bombvänster”.

 ”AB Kultur” representerar en vedervärdig kultur! Konsekvent.

bombvanster

 Läs mer:

Gotiska klubben

Kristoffer Hell

Skammens vecka

Svensk historia: Revolter och kravaller

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: