Sju komiker

7kl-april12

Ledarna för partierna inom 7-klövern börjar alltmer ge ett underhållningsvärde. Jag märker – när jag nu gör nya kortfilmer – hur de framstår som en grupp komiker.

Döm själva!

600.000 invandrare går till jobbet varje dag, upprepade fp-ledaren.

Tre reflexioner:

1.

Hur många timmar av arbete krävs för att räknas in bland de 600.000? Räcker det med några timmar i veckan? Tidigare talade Erik Ullenhag om att  ”600.000 invandrare går till jobbet varje vecka”.

2013-01-03-00-17-53_erik_ullenhag_floskel

 2.

Hur stor andel av de 600.000 kommer från Afrika och Västasien (Mellanöstern)? Hur stor andel av invandrarna från Afrika och Västasien går till jobbet varje dag?

3.

Vilka typer av arbetsuppgifter handlar det om? Hur många är tillkomna pga  mångkulturen?

fmaskin

12 svar

  1. Ja – detta om de 600 000 har jag hört förut. Då var det (från början?) per vecka, och sedan kröp det fram att det skulle vara minst en (1) timme i veckan. Resten har jag glömt nu.
    Så jag blev minst sagt förvånad när fp-ledaren nu upprepade siffran, och sade att det var varje dag, punkt slut.

  2. Jag har för mig att ”Myt-Erik” från början talade om att ”600000 gick till jobbet varje dag”!?
    Janne, Dina filmer är verkligen underhållning på högsta nivå!!!

  3. Varför skall vi Svenskar behöva dessa idiot-politiker, det måste väl finnas andra som kan värna vårt land/innevånare bättre! Det börjar gå åt skogen för landet och politikerna dom bara svamlar och försöker försvara sig för deras inkompetens! Trist utveckling.

  4. Dom är ju totalt sinnessjuka, jag tycker inte detta är roligt. Jag spyr på dom. Lås in dom på mentalsjukhus

  5. ”Resurskonsulter” med exotiskt ursprung antälls av kommuner -samtidigt som de drar ner på lärare och vårdpersonal.

    Vad dessa ”Resurskonsulter”, utan kompetenser inom något område, uträttar är det ingen som kan förklara.
    Bemanningsbolagens outbildade personal kallas också ”resurskonsulter” med ospecificerade uppgifter. Gissar att det handlar om påhittade bidragsjobb för invandrare utan utbildning.
    https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.resurskonsulterna.se%2F&ei=fpGMUaHbJYnm4QTm7YHQDA&usg=AFQjCNGllNaEO70cD3-Ieq8z3iJYXOPesA&sig2=KRorxztgRiot9sYs78voNQ

    • Resurskonsulterna AB som du länkar till är privatägt och har varit verksamt drygt ett år. Jag ser inte om de dragit in några pengar men utgifter är hemsidan och en tjänstebil. VD är Muhamed Dahir Khalid (f.1980). Styrelsen består av två personer, förutom nämnde Khalid även Elmi Nimo Haqi Duale (f.1950).
      Jag ansluter mig till din teori och gissar att Khaled vill ansluta en egen tappkran till det skattefinansierade bidragsflödet. I glädjen över att ha hittat en driftig invandrare fixade AF bidrag och Resurskonsulterna AB var fött.
      Resurskonsulter av olika schatteringar kan behöva livas upp emellanåt och vad passar då bättre än att fylla Globen en festlig kväll.
      http://www.kontorsfixarna.se/nyheter/konsert-med-coldplay

      • Du tänker som jag borde ha gjort- kollat upp vilka som stod bakom den länkade ”entreprenören”. Ditt avslöjande bekräftar att mina fördomar inte är fördomar. Verkligheten är tyvärr värre än fördomarna.

  6. Jag försökte få ledarskribenten på Sundsvalls Tidning att svara på just det, hur många av de 600000 är finländare och danskar. Men svaret uteblev. Vilket är förståeligt eftersom vi vet av erfarenhet att finländarna utgör den största invandrargruppen och finnarna är väldigt duktiga på att arbeta.

    • Du är inne på ett mycket känsligt ämne- sammanblandningen av den närande invandringen med den tärande bidragsinvandringen för att legitimera dagens massinvandring.
      Vi Sverigefinnar vill absolut inte förknippas med dagens tärande invandring. Där är vi helt överens.

  7. För länge sedan så behövde en kommun i, tror jag, Dalarna någonstans att ”göra sig av med” sitt avlopp.

    I stället för att bygga ett reningsverk för att ta hand om ”skiten” så skapade man ett flöde ut i sin stora sjö man hade i närheten. Av någon anledning gjorde man flödet laminärt dvs man spädde på ett milt och fint sätt vattnet i den stora sjön………och konsekvensen blev då naturligtvis att det tog lång tid innan föroreningen märktes speciellt mycket….men då det märktes så märktes det ordentligt och blev ett STORT AKUT PROBLEM……

    Sens moral: Bättre stämma i bäcken än i ån.

Kommentera

