• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

Våra ledare

Efter att ha lyssnat på partiledardebatten i SVT slår det mig att för att inte tappa förståndet kan det vara nödvändigt att ibland få vara litet galen.

fartygetsverige

Under ca 20 års tid har jag själv och många andra försökt att påverka invandringspolitiken genom att anföra fakta och argument, men den aktuella kursinriktningen är:

• asylansökningar behandlas även från utlänningar som inte visar upp några dokument

• de som får avslag kan ändå stanna kvar och får då rätt till bidrag, vård och skolgång.

• ledande politiker argumenterar mot att polisen ska göra något för att verkställa utvisningsbeslut

• kommuner ska kunna tvingas ta emot ytterligare utlänningar – det kommunala självstyret ska där upphävas.

• extra resurser går nu till invandrartäta skolor – detta mönster ska ytterligare förstärkas.

elefant

Den film jag lade ut i kväll handlar om skolan, heter ”Resurser” och har placerat en elefant i rummet. Elefanten symboliserar ju invandringsfrågan – som så mycket förklarar skolans svårigheter, men som man inte vågar nämna i sammanhanget.

 

I morgon ska jag följa upp med filmen ”Floskel-maskinerna”.

4 svar

  1. Kommer du skriva något om demonstrationerna mot Fittja moske?

  2. Sa inte elefantjägaren själv något? Jag såg inte debatten. Det låter som om det var öppet mål, en straff utan målvakt. bara att rulla in bollen. 7-klövern serverar själva argumenten och det är bara att smasha in matchbollen.

  3. TACK Janne för några go´a skratt!
    Eftersom jag nå´n dag innan partiledardebatten hade läst om ”elefanten i rummet” på Avpixlat satt jag och tänkte på den under hela debatten. Jag hade hoppats att Jimmie Å. hade läst på A. och frågat 7:an om ”dom också ser elefanten i rummet” när dom talade om resursproblem i s.k. ”utsatta områden”, vilket ingen vågade nämna.

Kommentera

