Utan försvar

Sedan Skärgårdskriget 1719, nederlaget i hattarnas krig mot Ryssland 1743 och förlusten av Finland 1809 finns en form av ”rysskräck” i Sverige. När vi talar om ett militärt försvar så är det framförallt ett ryskt angrepp som ska kunna avvärjas.

Nu är vårt militära försvar så nedskuret att vi skulle kunna hålla stånd mot Ryssland i bara en vecka, enligt ÖB.

Jag leker ibland med tanken på hur Sverige skulle kunna te sig efter en tid av rysk ockupation.

ryssmontaget

Klart är att ryska intressen skulle sättas före svenska.

Vi svenskar skulle riskera drabbas av olika typer av illabehandling och diskriminering.  Vi skulle sannolikt komma att bli som en andra klassens människor, tvingas erfara hur vårt land inte längre tillhörde oss.

• En omfattande invandring av ryssar skulle ske till Sverige. Kanske 100.000 per år, för att snart ha ackumulerats till mer än en miljon.

• I massmedia skulle ryssar dominera helt. De svenskar som släpptes fram skulle vara pålitligt ryssvänliga.

• Återkommande kampanjer i skolor, media och stora organisationer skulle handla om att bekämpa den påstått utbredda ”rusofobin” bland svenskar.

• Riksdagens partier skulle i en gemensam deklaration klargöra, att det var ryssar som byggt Sverige.

• En ny grundlag skulle slå fast att Sverige nu var ett befriat land.

• Den 6 juni skulle proklameras som ”Befrielsedagen”, till hyllning av den ryska ockupationen.

• Nya lagar skulle stiftas, med särskilt hårda straff mot brott som drabbat ryssar.

• Misshandelsfall och våldtäkter med ryssar som förövare och svenskar som offer skulle visa sig vanliga, och straffen för de ryssar som ertappas blev mycket lindriga.

• Ekonomiskt skulle stora överföringar ske till ryssar. Medan svenskar måste slita från tidig morgon, med ofta långa arbetsresor, kunde ryssar få sin försörjning genom bidrag, från svenska skattebetalare. Kanske skulle detta komma att gälla så mycket som hälften av alla ryssar i Sverige.

• För äldre ryssar skulle inrättas ett särskilt befriarförsörjningsstöd, som var skattefritt och gav mer än vad svenska pensionärer kunde få.

• På bostadsmarknaden skulle ryssar ges förtur. Unga svenskar skulle tvingas bo kvar hos sina föräldrar eller skuldsätta sig för att komma över en egen bostad.

• Svenskar skulle få känna sig påpassade mot att ge uttryck för någon form av rysskritiskhet. Redan användning av ordet ”ryss” kunde leda till avsked från arbetet, uteslutning ur facket eller sänkta skolbetyg.

pudel

• Ångerköpta offentliga utläggningar – ”pudlanden” – kunde bli vanligt förekommande, för att i möjligaste mån ”skademinimera” alldagliga/uppriktiga formuleringar.

• OCH HÄNDELSER  som att en äldre svensk kvinna begär en svensk förare av taxin hon beställer – efter att ha haft dåliga erfarenheter av ryska förare – skulle komma att betraktas som ett utslag av ryssfientlighet.

rysktaxi

13 svar

  1. Ja, det ÄR den verklighet vi nu lever i.

  2. En bra ironisk sammanfattning. Sanningen är ju att vi redan är ockuperade, (militärt underställda Nato/USA), politiskt underställda EU och ekonomiskt underställda global finansdiktatur. Därför har vi det som vi har det och därför måste vi först och främst frigöra oss från dessa bojor för att kunna lösa övriga problem!

  3. Jag förstår verkligen kvinnan som ville ha en svensk chaufför. Jag beställde för en tid sedan en taxi som kom med en utländsk förare. Jag blev ungefär 2 min. försenad och föraren började skälla ut mig redan på gatan och inne i taxin fortsatte han gorma.
    Jag svarade och sa att det ofta hände det mig att taxin kom försent och att jag hade förståelse för det och att det främst var utländska förare det gällde. Då stannade han bilen och ville kasta av mig. Jag satt dock kvar – han körde en stund men så stannande han igen och ville kasta ut mig. Jag satt dock kvar och till slut körde han mig till sjukhuset jag skulle till.
    Väl framme tog han fram min rullator och kastade den i marken. Så hädanefter begär också jag en svensk förare.
    Svenska förare har aldrig betett sig på detta sätt.

  4. Bra ironiskt skrivet av högsta klass.

  5. Tja, något krig vill vi väl inte ha, så vore det inte bättre att bjuda in Putin? Situationen i Sverige är ju redan som beskrivs i texten. Det kanske blev en del fördelar istället? Vi slipper EU, och det vore även slut med svansviftandet för NATO. Kristendomen får ett uppsving och Svenska Kyrkan får pudla angående obskyra äktenskapsformer, slut med Pridefestivaler m m.

  6. Tack för den fina ironin. Vore det så hemskt om Herr Putin kom?
    Kan det bli värre än det är? Ibland önskar jag att ryssarna skulle ta över landet. Ryskt+svenskt kan bli kanon. Landet går ju ändå åt helskotta med dagens politik. Med ryssarna vid rodret slapp vi EU och MENA-folket skulle få väldigt kalla fötter.

  7. Ja, tänk om vi skulle tänka ett steg längre, som ”Karin” och ”Gert B” gör!

    Det negativa som en rysk invasion skulle kunna åstadkomma har redan uppnåtts genom massinvandringen och pk-eriet. Den skillnad som en rysk invasion skulle betyda kanske till stor del vore av positiv karaktär!

    Frågan blir då: hur kan vi nu bära oss åt för att locka hit ryssarna?

  8. Googla på Partiet De Fria. Starkare försvar för att kunna gå ur EU. Ta kontroll över riksbanken. Stärka gränskotroll och rättssystem.

    Äh, va fan, läs programmet själv istället…..

  9. Jaha? Har inte minsta susning om statusen på Rysslands fotbollslag. Däremot vet jag en sport de tidigare var framstående i, där de kanske behöver återfå en del ättlingar till Sovjets exporter hit, bl a Torg och Limit. Ska nu till Hälsiingemetropolen Bollnäs så kan hålla utkik!

  10. Zlatan haha

Kommentera

