Åter på banan

SONY DSC

Den femte – och förhoppningsvis sista – skalloperationen ser  nu ut att ha gått mycket bra. I tisdags – efter bara två veckor (Akademiska i Uppsala och Mora lasarett) var jag hemma igen.

Visserligen med en del praktiska problem av rang att lösa, som uppvärmningen i min kåk. Frånvaron under ett antal nästintill rekordkalla nätter blev för mycket. Några element har frusit sönder. Försäkringsbolaget är inkopplat om vattenskador och en rörmokare ska komma snart. El-värme kan räcka till så länge temperaturen ligger kring nollstrecket utomhus…

Frisk känner jag mig ändå nu. Som ett friskhetstecken får väl ses förmågan att alltjämt reagera mot propagandistiska pk-media.

Det blev en ny kortfilm, om ett inslag i SVT:s Gävledala i söndags:

23 svar

  1. Välkommen tillbaka på banan Jan.
    Så sant så sant fakta finns…
    Trodde media tog reda på saker….
    Men icke det får man göra själv

  2. Det följande är ett klipp från bloggen Kulturkrig:

    För några år sedan bodde jag granne med en gäststudent från den muslimska världen i en studentkorridor och vid ett tillfälle frågade jag honom vad som förvånat honom mest i Sverige. Jag tänkte att han skulle svara med någon sedvänja eller maträtt, istället sade han detta: ”-Jo, jag har ofta undrat över en sak. Jag pratar ju en hel del med andra studenter som kommer från muslimska länder och… Hur naiva är ni svenskar egentligen? Tror ni verkligen, på fullt allvar, att det är ens hälften av era invandrare som talar sanning om varför de kommer hit?”

  3. Janne!

    Du är helt fantastisk! Vilken drivkraft du har. Det är det inte många som orkar med och nu också problem med ditt hus på grund av kylan och direkt efter din operation och sjukhusvistelse. Det är helt otroligt att du trots detta kan vara en sådan fighter – och man har täppt till ett hål i huvudet som inte skulle vara där också! Helt fantastiskt att du redan är på fötter!

    Du skrev något om att ha nio liv som katten – det får man verkligen säga att du har!

    En verkligen god bättring och ett hopp att du snart ska vara helt återställd.

    Vännen Bo Hofvander

  4. Välkommen tillbaka med hopp om att allt går väl. Du behövs för att sprida sanningens ljus i mörkret.

  5. Det är beundransvärt att du är på banan igen.

    Krya på dig och lycka till med huset!

  6. Glädjande att du är tillbaks. Du behövs. Har läst det mesta du skrivit på nätet; med hopp om fortsatt hälsa!
    Kent från Tomelilla.

  7. Gött att du är tillbaka!

  8. Du är beundransvärd och varmt välkommen tillbaka på banan igen!

  9. Åh va kul att höra du är tillbaka och grattis till att operationen blev lyckad! Läser på din blogg lite då och då och tycker du oftast prickar så rätt i dina analyser.

  10. Välkommen tillbaka och hoppas du är fit for fight. Har kollat min mail för nya inlägg och äntligen idag kom det, jag gläder mig!

  11. Härlig nyhet! Nu har du käkat tillräckligt med taggtråd… Mot nya djärva mål! Du behövs bara mer och mer.

  12. Välkommen tillbaka och ett stort lycka till i fortsättningen!

  13. Back on track! Härligt att höra att det gick bra trots all väntan mm.
    Ser fram emot nya filmer o fakta, keep on rocking Jan!:)

  14. Välkommen tillbaka Janne

  15. Välkommen tillbaka med huvudet på rätt plats! Nog finns det fakta att gräva fram – om man vill. Tjänstemännen på Migrationsverket som sålde PUT fixade ju också pass (bulgariska tror jag det var). Det är bevis på att de 12 de hittat hittills lever med dubbla identiteter.

  16. P.S. Med den där huvudbonaden ser du ut som en musse D.S.

  17. Välkommen tillbaka, Jan!

  18. Främlingsfientligheten kan öka…

    Tänk att man en gång i tiden lät sig skrämmas av det där. Idag ser jag på de här människorna som jag ser på Krösa-Maja när hon säger åt Emil att han inte ska reta de underjordiska.

Kommentera

