Ny myndighet

Sverige får en ny myndighet, utöver de som tidigare fanns.

Den nya myndigheten heter ”Ersättningsnämnden”.

6 svar

  1. Nu har fosterbarn som farit illa fått en ursäkt och kommer att få ersättning. Men hur blir det för de barn som farit illa hos sina föräldrar, skall de få en ersättning?

    Skall Sverige bli ett samhälle där alla går med ”offerkofta”?

    • om du varit med om det jag varit med om blev av med mina föräldrar vid 5 års ålder och blir plaserad hos ett par som e alkohlister som slagit (en blåtira läker)och fått uttståt med psykisk terror hella mit liv och alla vet men ingen vågar öppna munnen men det e dax att folk får upp ögonen för problemet …….
      jag valde inte detta men fått stått utt för vad gör man som barn,nu e jag vuxen och tänker göra allt för detta ska komma upp i folks ögon o jag tycker inte synd om mig men för alla andra därute som e för små för att förstå eller säga något så gör jag vad som helst för dom inte ska haft det som jag…….

  2. Tack Jan Milld!

    Du är dagens Wilhelm Moberg.

  3. Alltid bra faktagranskning från dig Jan, behövs verkligen alla dessa myndigheter? o Vad kostar dessa?

    En ny grej är att man granskar nu i AB mord på kvinnor av män i Sverige. Bra att problem lyfts upp som sker i samhället, men när jag skrev i deras chatt nu med frågan: Hur många av dessa 200 män har invandrarbakrund, så fick jag inget svar på den frågan…

    Om man nu ska granska o kunna sätta fingret på problemet måste man ju även kunna se om de finns folk från tex MENA o hur stor del dom utgör för att kunna sätta in rätt resuser för att lösa morden.

    Mitt tips är att stoppa invandringen från dessa länder till att börja med.

  4. Snacka om överadministrering! Tänker osökt på ”min dräng har också en dräng”.

  5. Alliansen gick till val på att minska byråkratin och en följd av detta skulle då bli en minskning av antalet myndigheter. Detta har man hittils inte levt upp till. Tvärtom har vi sett nya myndigheter skapas utifrån verkliga eller fiktiva behov. Detta måste den produktiva delen av befolkningen betala med sina skattepengar. Vänstertrojkan hycklar däremot inte. De arbetar aktivt för att omyndigförklara det svenska folket och då krävs en stadigt svällande tjänstemannakår.

Kommentera

