• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

Nya Tider

Min BGF-kompis Peter Öström hörde av sig häromdagen, efter att ha fått en påminnelsefaktura från NI:s kundtjänst. Han hade fått några tidningsnummer efter att hans prenumeration löpt ut och nu avkrävdes han betalning ett år framåt i tiden.

Nu har jag skrivit till NI och avslutat min egen prenumeration. (kund@nationellidag.se) Samtidigt tog jag en prenumeration på den nystartade tidningen ”Nya Tider”, med  Vavra Suk som redaktör.

Där kunde man i senaste numret läsa om gruvboomen i Sverige och folkligt motstånd mot utländsk exploatering, om Gyllene Grynings övertagande av samhällsfunktioner i Grekland och om kriget mot Gaza.

SONY DSC
Nya Tider ska utkomma med 50 nummer per år. NT kostar 545 kr för en helårsprenumeration. Bankgiro 108-0357.

Hela första numret finns utlagt här. Se även här.

7 svar

  1. Reglerna om att prenumerationen löper för ytterligare en period om den inte sägs upp gällde även under den förre redaktören Suks tid.

    • Skillnaden var att då kunde man säga upp tidningen per telefon och e-brev. Nu svarar de nästan aldrig på vare sig telefon eller e-brev och de(två vänner efter många försök) som trots allt kommer fram får till svar att den falska NI inte går att avsluta om de inte skriver ett brev?!? Brev som sen inte besvaras. Det är ett j-vla sätt och vi har beslutat att istället prenumerera på Nya Tider. De svarar på samtal och har berättat att den leds av Vavra och består av hela NIs tidigare redaktion och samma ansvarige utgivare som tidigare, så valet var enkelt.

      • Lögn. Det är hur lätt som helst att avsluta sin prenumeration. Och vad det gäller den gamla redaktionen är ju flera kvar och bevisligen har man ju nu kunnat få bätter och mer politiskt insatta skribenter.

        Att stödja en liten tidning där de flesta är nazister som är medlemmar i NSF/SvP är bara dumt.

  2. Hej Janne!

    Det var bra att du informerade om detta. Nu har jag genast sagt upp mitt abonnemang på Nationell Idag och skrivit ut min uppsägning också, så att jag har en kopia på det. Vad jag misstänker är att prenumeranter som vi kan bli utsatt för en massa problem om man inte skyddar sig själv.

    Har också beställt en ny prenumeration av Nya Tider, precis som du.

    Jag är fortfarande bestört över hur man har behandlat Per Ström och att man hotat honom till livet bara för att få tyst på honom och fä bort honom ur den mycket befogade kritiken mot feminismen. Det är skandal i ett land som säger sig vara för åsikts- och yttrandefrihet. Fy fan vilket hyckleri.

    Ha det gott och hoppas att du återfått alla dina krafter, men var rädd om dig och skotta inte snö i onödan nu! Vi har ju kommit till den ålder där sådana fysiska excesser kan vara farliga för hälsan!

    Om inte för tidigt så God Jul och ett gott Nytt 2013!

    Bosse Hofvander

    • För min del tycker jag att Nationell idag är en mycket välskriven tidning, betydligt mer innehållsrik och intressantare än Sd-kuriren. Kommer nu att teckna ett abonnemang efter att ha tilldelats ett par ex på prov.

  3. ”Lögn. Det är hur lätt som helst att avsluta sin prenumeration. Och vad det gäller den gamla redaktionen är ju flera kvar och bevisligen har man ju nu kunnat få bätter och mer politiskt insatta skribenter.”

    Lögn?
    Den stulna NI består numera bara av de 4-6 personer som hela det döende partiet ND består av idag.
    Samtliga redaktörer, reportrar och skribenter inkl. chefsredaktören och ansvarig utgivare arbetar idag för Nya Tider.
    Nya Tider är en tidning som konkurrerar med Sveriges största dagstidningar, medan NI är en sektskrift som inte ens lär finnas om 1-3 månader. Den är verkligen INTE ”bätter”, snarare är nivån så låg att det är pinsamt.

    Nazister? Alla jag känner som läser Nya Tider är SD:are och tidningen är oberoende till skillnad från NI som var en partitidning för ND, som har en naziststämpel om några.
    Liten? Som jag hört har de redan fler prenumeranter än den falska NI.
    .

    • Varför hackar ni på NI hela tiden? Själv prenumererar jag på både NI och NT. Vi nationallister ska hålla ihop tycker jag!

Kommentera

