• Mest lästa inlägg

  • Mest klickade

Är jag antisvensk?


Svensk debatt är svensk debatt.

Är det ett konstaterande som gör mig ”antisvensk”?

Förvisso är det ett mycket kritiskt konstaterande!

Somliga skulle kanske finna det direkt kränkande, mot svenskar i allmänhet.

Jag vill dock hävda att mitt konstaterande inte är antisvenskt, jag klandrar inte svenskar i allmänhet.  Ansvaret för det svenska debattklimatet ligger inte på alla svenskar.

Det finns ju svenskar som försöker åstadkomma en öppnare debatt, utan låsningar och tabun, med mindre av fördomar och förutfattade meningar, exkludering och intolerans. Kort sagt en intellektuell hållning: sanningssökande och strävan att göra tillvaron begriplig.

Om man som jag har gjort, har granskat WTC-dådet och kommit fram till ett den officiella förklaringen omöjligen kan stämma, då finns i princip två sätt att förhålla sig till detta faktum:

a) Saklighet. Man går in i sakfrågan, för att i princip kunna finna att jag har antingen rätt eller fel.

b) Beröringsskräck. Man avfärdar mig som person, på grundval av att jag givit mig in på förbjudet område.

I det senare fallet får jag axla ett batteri av negativa epitet.

Låt mig konstatera att det då är ett öde som jag kan dela med cirka 100 miljoner amerikaner.  Var tredje amerikan ifrågasätter nämligen – precis som jag gjort – den officiella konspirationsteorin kring WTC.

På Newsmill den 2/11 2009 skrev Fredrik Roswall:

”För två år sedan presenterade CNN en undersökning enligt vilken en av tre amerikaner trodde att 11 september var ett så kallat insiderjobb. I en av de många uppropen kräver 953 arkitekter och ingenjörer en ny utredning av de tre World Trade Centerbyggnadernas kollapser. Nio internationella forskare, inklusive danske kemisten Niels Harrit, har i en vetenskaplig artikel konstaterat höga halter av högteknologiska sprängämnen i stoftet från de tre WTC-husen. Över hundra dokumenterade vittnesmål talar om explosioner i byggnaderna, även i källarplanen och innan det första flygplanet träffade. Dessa har inte beaktats i den officiella 11 septemberredogörelsen.”


Detta stämmer väl med vad jag fick veta när jag 2007 reste till USA och besökte min kusin Jack i New York, som bodde nära Ground Zero och som har minnen från dramatiken vid terrorattacken den 11 september 2001.

I min reserapport skrev jag:
”Närmare hälften av New-York-borna lär ställa sig skeptiska till de officiella förklaringarna.”

Den uppgiften bekräftas nu när jag googlar om opinionsmätningar kring WTC-dådet:

”The first one was conducted in August 2004, on the eve of a Republican National Convention, on 808 randomly-selected residents of New York State. It found that 49 percent of New York City residents and 41 percent of New York state citizens believe individuals within the US government ‘knew in advance that attacks were planned on or around September 11, 2001, and that they consciously failed to act’.”

Med andra ord: 49% av invånarna i staden New York och 41% av invånarna i delstaten New York trodde att den egna regeringen var inblandad i terrordådet.

Nu är det ju en sak att tro, en annan sak att veta, eller i varje fall att kunna basera sina slutsatser på relevanta och tunga fakta.

I USA finns nu sammanslutningar av olika yrkesgrupper, som piloter, arkitekter, ingenjörer och brandmän, vilka  gått samman för att gräva fram fakta, för att så långt möjligt få fram sanningen kring ”nineeleven”.

Här en 4-minutersfilm av amerikanska experter:

Kathy McGrade, metallurgisk ingenjör, säger i filmen:
”Man behöver inte vara ingenjör eller arkitekt för att se vad som hände dessa byggnader.”

”Symmetrin är ‘the smoking gun’.”

Avslutningsvis min andra WTC-film, på 15 minuter:

Jo, en film till att här påminna om!
Egon Fridh – tankebrottsling – TV4 på jakt:

11 svar

  1. Båda tornen börjar rasa på de våningar som flygplanen träffade. Inte från botten som 7:an. Hur skulle man kunna ha apterat och utlöst laddningar just där planen träffade? Eller hur skulle planen kunna träffa just där laddningarna var? Detta får mig att tro att det var planen som tog ner tvillingtornen.
    Att 7:an sprängdes tycker jag är odiskutabelt med tanke på hur den kom ner, men också för hur husets ägare agerade.
    Trots tragiken i denna katastrof finns det en detalj man kan skratta åt. Nämligen att kaparens pass ”hittades” på gatan.

    Vem kunde tro att Orwells 1984 skulle bli verklighet. Vårt land styrs av en ny klass som är folkets fiender. Riksdagen klubbade idag igenom att nät- och teletrafiken ska övervakas. Och som i 1984 sker det för att Storebror är den gode övervakaren som skyddar oss.
    Våra styrande driver krig som är fred.
    USA:s krigsmakt far fram som krigshundar över världen under en fredspristagares ledning
    Ett megaattentat mot N.Y. som obegripligt nog ser ut att vara ett verk av sionister i maskopi med amerikanska landsförrädare.
    Vårt fina folk och det Sverige vi alla älskar är på väg att försvinna för att aldrig kunna återskapas igen.
    Om det ändå vore en mardröm vi kunde vakna upp ur.

  2. “Närmare hälften av New-York-borna lär ställa sig skeptiska till de officiella förklaringarna.”
    —————————–
    Hur är det möjligt? Såg de inte flygplanen som flög in i byggnaderna?
    Fakta talar ju för sig självt. De behöver inte utsmyckas med mytbildning.
    Men det kanske är ett mänskligt behov?

  3. Jag har hört att det fanns en massa intressanta dokument som gick upp i rök i byggnad 7, vilket får mig att tro att WTC tom. kan ha varit en avledningsmanöver. Det är därför denna byggnad är totalt okänd för de flesta som enbart läser mainstream-media.

    För om det nu var en oviktig händelse i sammanhanget varför har man i så fall benhårt lagt locket på om detta?

    Till Jan som börjar vakna ordentligt vill jag ge lite fler länkar som kan vara av intresse…

    ”Usama is Obama”? Gräv djupt och avgör själv!

    ….men jag skulle leta upp länkarna så var alla de som skulle kunna visa vad jag menar ”currently unavailable”…. Locket på igen? …ersatt med en snabb alltför kort version.

    Det fanns tidigare en mycket detaljerad jämförelse mellan Usama och Obama där olika delar i hans ansikte jämförs. Makabert att den tagits bort. Den var nog alltför bra, tror jag.

    För den yrvakne kan det verka alltför makabert, det är jag införstådd med, men det kan finnas många bra anledningar att det kan vara sant.

    I USA är en politiker först och främst en skådespelare som ska dra röster till den kampanj som sedan ska gynna utvalda storföretag. Ronald Reagan är ett bra exempel på en annan bra skådespelare.

    Obama var allt i ett. Svart, arab och hade vit mamma. Han kunde få enormt stöd från penningstinna intressen i hela världen. Att han kanske arbetat som skådespelare för USAs intressen för att agera Usama är väldigt intressant.

    Han kan ju sannolikt arabiska som ett flytande vatten. Det ger USA en ”fiende” i förklädnad som de kan styra och som kan säga det USAs ledning vill att han ska säga när de vill att han ska säga det. Erkänna attentat mot USA som kan motivera invasioner. etc. etc.

    Men varför placeras han då som president efter utfört arbete?
    Det finns en regel för alla som är mästare på att gömma saker. Göm det rakt framför ögonen på folk så kommer de aldrig se det. För de som faktiskt ser det blir det så absurt att de blir rädda att berätta det för att alla tror att de är komplett galna.

    Simsalabim.

  4. Allkonstnären och den blivande mamman Carolina Gynning, rasar mot ”hen”-tramset: ”Det var längesen något provocerade mig så otroligt mycket.”:

  5. Från det ena till det andra: http://www.dn.se/nyheter/varlden/rasfraga-i-fokus-efter-dodsskjutning
    .
    Men vi har ju fått lära oss att det inte finns några ”raser”….?

Kommentera

